Dolphin's Ecologische Belang

Sentinel soorten zijn dieren die ons een inzicht in de gezondheid van het ecosysteem kan geven . Dolfijnen worden verondersteld om een belangrijke indicatorsoorten die ons een blik in wat misschien negatief beïnvloeden hun omgeving kunnen geven , en dus de onze . Met meer dan 35 soorten , kan deze top of top-level roofdieren aanwijzingen om de gezondheid van de prooidieren in hun ecosysteem te bieden . En de banden tussen het welzijn van zeezoogdieren en die van de mens worden steeds duidelijker , zoals Jane Lubchenco , National Oceanic and Atmospheric Beheerder verklaart: " Mariene dieren en de gezondheid van ecosystemen verbonden zijn voor de volksgezondheid en welzijn . " Achtergrond

Dolfijnen zijn groot toproofdieren buurt van de top van de voedselketen en ze hebben een lange levensduur . Zij zijn lid van de walvis familie genaamd odontocetes of tandwalvissen , en zijn te vinden in de sociale groepen die een divers scala aan voeding tactiek toepassen . Ze zijn efficiënt zwemmers , bereiken snelheden van meer dan 18 mijl per uur , en kunnen samenwerken om grote scholen vis omcirkelen voor het voeden . Dolfijnen volgen hun prooi door echolocatie , aan te vullen tot 1000 klikkende geluiden per seconde . Deze geluiden reizen onder water totdat ze tegenkomen objecten , vervolgens teruggestuurd naar de locatie , de grootte en vorm van hun doel te onthullen . Ze kunnen ook gebruik maken van echolocatie om prooien op te sporen onder het zand . Belangrijkste bronnen van prooi omvatten een grote verscheidenheid aan vis , inktvis , en af ​​en toe , garnalen , kleine roggen en haaien .
Ecologisch evenwicht

Een van de belangrijke rollen dolfijnen spelen
in hun ecosysteem is als een roofdier dat prooi aantallen in evenwicht houdt . Zonder de top roofdieren zoals dolfijnen en haaien , zouden bepaalde prooidieren ongecontroleerd gaan en kan exploderen in aantallen met schadelijke gevolgen voor de rest van de voedselketen . Bijvoorbeeld , een vernietigingskamp van vele grote haaien langs de oostkust veroorzaakte een toename in de stralen en de ineenstorting van een eeuwenoud coquille visserij. Zowel dolfijnen en haaien nummers zijn bedreigd met de stijging van de netto vissen die per ongeluk klitten en doodt deze toppredatoren . Als ecosystemen echt geregeerd worden vanuit de top, zou de ineenstorting van de coquille industrie een teken van wat komen gaat als roofdierbevolking crash wereldwijd
Ecologische Monitoring

A zijn. waarschuwing van Red Tide geplaatst op een strand.

Zowel dolfijnen en mensen zijn zoogdieren , en verbruiken veel van dezelfde zeevruchten . In de oceaan , zijn dolfijnen vaak blootgesteld aan giftige algen tijdens " bloei " of rode vloed gebeurtenissen . Deze toxines kunnen ook worden genomen door schelpdieren en geconsumeerd door de mens. Symptomen zijn onder meer verlamming , geheugenverlies , hersenbeschadiging en zelfs de dood bij mensen en zeezoogdieren . Momenteel is er geen wijdverspreid, effectief toezicht voor de voorspelling van toxische algenbloei , die volgens NOAA Noordwest Fisheries Science Center , zijn op de stijging als gevolg van opwarming van de aarde . Samen met natuurlijke toxinen , zijn dolfijnen bekend om hoge niveaus van door de mens gemaakte verontreinigende stoffen en zware metalen uit hun prooi te concentreren , en de niveaus van de verontreinigende stoffen in hun lichaam kan de gezondheid van de oceaan omgevingen en een mogelijke bedreiging voor de menselijke gezondheid te geven . Het Instituut voor de Marine Mammal Studies suggereert dat monitoring van dolfijnen die in de kustgebieden wonen niet alleen beschermt zeedieren , maar de mens ook.
Ecologisch Onderzoek

Hoewel wetenschappers nog steeds verduidelijking van het potentiële nut van groot roofdier gewervelde dieren , zoals dolfijnen , naar ecosysteem biodiversiteit aan te geven , worden ze vaak gebruikt om de gezondheid van prooidieren te geven binnen hun ecosysteem. Toppredatoren zijn nuttige indicatoren van mariene ecosystemen , omdat ze afhankelijk zijn van verbanden tussen het voedselweb. Het onderzoeken van het dieet van een dolfijn kan onderzoekers veel vertellen over de beschikbare middelen in zijn omgeving . Het belangrijkste is , kan het behoud van de dolfijn leefgebied fungeren als een 'paraplu' voor het behoud van de andere dieren in hetzelfde ecosysteem en het bevorderen van duurzaam beheer van de visserij , volgens de Zuid-Afrikaanse Institute for Aquatic Biodiversity .