Huidafscheidingen of Frogs & Hun toepassingen

De gouden pijlgifkikker , misschien wel de meest giftige dieren ter wereld , draagt ​​genoeg toxine in de huid om 100 mensen te doden . In plaats van het daadwerkelijk produceren van het gif in hun eigen lichaam , pijlgifkikkers nemen toxinen, gewonnen van de bugs die ze verbruiken op de vloer van het Colombiaanse regenwoud . Alle kikkers of andere vorm van gif in hun huid , variërend van de matig irriterend voor de dodelijke . Het slijm -achtige afscheiding lekt uit de huid van een kikker wanneer het wordt verstoord zou heel goed blijken te zijn de totaaloplossing voor de medische gemeenschap al op zoek zijn. Poison

Tips van pijlen schraapte langs de ruggen van de Colombiaanse pijlgifkikker behouden een beetje van het toxine afgescheiden van de huid van de kikker . Batrachotoxine , die heeft geleid inheemse jagers om efficiënt te doden kleine dieren , is dodelijk voor de mens bleek na contact met de menselijke huid . Na mislukte pogingen om de toxine van het laboratorium verhoogd kikkers halen , wetenschappers vastgesteld dat de kikkers niet vervaardigde chemische zelf . De toxine eigenlijk zijn oorsprong in de Coresine kevers - een van de kikker favoriete gerechten - die rondscharrelen over het regenwoud vloer . Batrachotoxine werkt in op het zenuwstelsel en veroorzaakt onregelmatige hartslag en uiteindelijk hartfalen . Geen tegengif bestaat, maar behandeling met een ander vergif , de tetrodotoxin van kogelvis , kan gevolgen batrachotoxine 's verbeteren.
Painkiller

Skin afscheidingen van venijn kikkers van de soort Epipedobates tricolor bieden een potentiële pijnstiller 200 keer effectiever dan morfine die verslavende eigenschappen heeft. John Daly, een onderzoeker bij de National Institutes of Health , geïsoleerde het toxine , epibatidine , maar later vond de stof te gevaarlijk voor gebruik bij mensen. Kikker wetgeving behoud en vernietiging van de kikker leefgebied beperkt verdere pogingen om extra kikker exemplaren aanschaffen voor onderzoek . Dr Daly bevroor zijn voorbeelden en in de jaren 1990 , biochemici konden deze samples synthetische epibatidine voor experimenten maken . Abbott Labs eindelijk creëerde een afgeleide van epibatidine , AB - 594 , voor de behandeling van pijn .
Antimicrobial

Kikker skins haven meer dan 100 soorten antibiotica dat roeien ziekte - veroorzakende bacteriën , schimmels en virussen . Tot voor kort hebben onderzoekers niet veel succes isoleren van de antibiotische componenten en de toepassing daarvan voor de mens omdat sommige stoffen bleken zowel te toxisch of zijn door het menselijk lichaam afgebroken . Michael Conlon , een onderzoeker aan de Verenigde Arabische Emiraten University in de Abu Dhabi , ontdekte dat door het veranderen van de ruwe antibioticum chemicaliën , hij en zijn collega's konden afweer van het lichaam te omzeilen en maakt veiligere , effectievere antibiotica om degenen om welke bacteriën hebben al vervangen bleken resistent . Een soort antibioticum effectief tegen methicilline - resistente Staphylococcus aureus , een hard- to-treat -infectie gevonden in het ziekenhuis instellingen , is geïsoleerd uit een bedreigde Californische amfibie , de voet geel - legged kikker.
Mosquito afstotende
Kikker huidafscheidingen af te weren muggen in het laboratorium , maar niet zo effectief als DEET .

Angst voor de verspreiding van malaria heeft wetenschappers gevraagd om een meer effectieve muggen vinden . De Dumpy boomkikker van Australië heeft onderzoekers van de Universiteit van Adelaide leidde tot zijn huid afscheidingen te testen op laboratorium muizen . De onderzoekers vonden dat de muggen voorkomen muizen geïnjecteerd met de kikker huidafscheidingen gedurende 50 minuten terwijl onbehandelde muizen werden gebeten binnen 12 minuten . Het onderzoek toonde ook aan dat DEET , een insectenwerend middel op de markt , beschermde muizen voor meer dan twee uur . Sceptici noemen dat bepaalde planten bieden ook - muggen afstotende eigenschappen , maar op een meer kosteneffectieve manier .
Kanker

Professor Chris Shaw van de Queen's School of Pharmacy aan Queen's University in Belfast ontdekte dat eiwitten in de huid van de wasachtige aap kikker gestopt angiogenese , of het creëren van nieuwe bloedvaten. Kankergezwellen of tumoren groeien tot een bepaalde grootte voordat ze moeten groei van meer bloedvaten stimuleren om zuurstof en voedsel aan de snel vermenigvuldigen , abnormale cellen brengen . Dr Shaw en zijn collega's theorie dat als ze een of andere manier konden gebruik maken van deze pas ontdekte eiwitten om de tumoren te beroven van nodig bloedvaten , konden ze krimpen de tumoren , houden ze zich verspreiden en uiteindelijk vernietigen van de tumor zelf .

diabetes Behandeling
Pseudin - 2 zorgt ervoor dat het lichaam meer insuline te produceren .

De paradoxale kikker van Zuid-Amerika kan een mogelijke behandeling voor mensen die lijden aan type 2 diabetes , een ziekte die vaak van invloed op obesitas, midden voorzien - leeftijd van individuen . Patiënten kunnen ofwel niet genoeg insuline , een chemische stof die het lichaam te gebruiken suiker helpt maken , of hun lichaam niet reageren op de insuline die ze maken . Pseudin - 2 , een chemische stof met antibiotische eigenschappen gevonden in de huid van de paradoxale kikker , kan het menselijk lichaam om meer insuline te stimuleren , volgens een gezamenlijke onderzoeksinspanning tussen onderzoekers aan de Universiteit van Ulster en de Verenigde Arabische Emiraten University. De volgende stap zou zijn om het medicijn te testen op menselijke proefpersonen .