De effecten van Neodymium magneten op Bruine planaria

Wetenschappers hebben gebruikt magneten om de biologische processen van veel levende wezens te verkennen. Biologen hebben magnetische interferentie gebruikt op de navigatie- vermogen van vogels ( zoals de postduif ) beter inzicht in de verschillende tools die aviaire wezens gebruiken voor migratie. Wezens uit kreeften runderen en zelfs bacteriën lijken te worden beïnvloed door magnetisme . Eenvoudige organismen zoals de bruine planaria tonen de invloed van de magnetische veldsterkten van de magneten . Invloeden die belangrijke gevolgen hebben voor de medische wetenschap zou kunnen hebben . Bruine planaria

Dugesia Tigrina , de bruine planria , is een zoetwater platworm . Verschillende functies maken het een gemeenschappelijke keuze voor wetenschappelijke studie . Hoewel de mond die het gebruikt om voedsel consumeren , heeft geen interne darm of spijsverteringsstelsel . Het ontbreekt ook een bloedsomloop of respiratoire systeem . Naast deze eigenaardigheden , de planaria heeft verbazingwekkende regeneratieve vermogen. Als gescheiden in twee , zal het organisme een nieuwe kop en staart van elkaar groeien , produceren twee individuele organismen . Dit vermogen maakt de bruine Planaria van bijzonder belang voor de medische wetenschap . Studie van de planaria kan leiden tot nieuwe behandelingen om mensen in staat om verloren ledematen of falende organen teruggroeien .
Invloed op Caudale Regeneration

Als een platworm heeft zijn staart afgesneden , zal een nieuwe in de loop van enkele weken ontwikkelen. Dit proces van het achterste gedeelte herstellende heet " caudale regeneratie " en de snelheid van de groei kan vrij nauwkeurig worden gemeten met behulp van laboratoriumapparatuur . Onder invloed van neodymium magneten, lijkt dit staartvin regeneratieve proces vertraagd te zijn . In feite, zoals de magnetische intensiteit omhoog gaat, lijkt het proces van hergroei om nog meer worden vertraagd .
Effect Bij Cephalic Regeneration

planaria , cephalic regeneratie is een naam gegeven aan het proces waarbij het ​​schepsel spontaan genereert een nieuw hoofd wanneer men is gescheiden van zijn lichaam . In sommige studies is waargenomen dat de groei van een nieuwe kop daadwerkelijk kan worden gestimuleerd door blootstelling aan het magnetische veld intensiteit dat een neodymium magneet produceert . Bij hogere magnetische veldsterktes blijkt dat de caudale regeneratieproces nog meer wordt gestimuleerd .
Effect Bij Lunar Rhythm

planarians hebben de neiging om hun lichaam te oriënteren in een noordwaartse oriëntatie overdag en hun oriëntatie veer ofwel vertrokken met de nieuwe maan , of naar rechts met de volle maan . Door middel van studies , hebben wetenschappers ontdekt dat zelfs een minimale blootstelling aan magnetische velden gelijkwaardig zijn aan die in een neodymium magneet hun vermogen om zich te oriënteren kan veranderen . In het geval van een veld over 4 guass in kracht , kan het proces plaatsvinden in slechts 15 minuten .