Gereedschap voor Dolphin Biologen

Dolfijnen zijn sierlijk zeezoogdieren die zijn gewaardeerd sinds de oudheid voor hun navigatie vaardigheden , fysieke kracht , scherpe intelligentie en geavanceerde sociaal gedrag . Wetenschappelijk onderzoek blijft toevoegen aan begrip en waardering van dolfijnen in de wereld . Eenvoudige tools en uitgebreide technologieën hebben geholpen biologen documenteren een aantal van hun vaardigheden en ontdekt bewijs van andere , geavanceerde capaciteiten en eigenschappen . Satelliet Tags

Mariene biologen gebruiken satelliet- tags om de migratiepatronen en gedragingen van verschillende mariene soorten, waaronder dolfijnen volgen. Biologen tijdelijk netto dolfijnen en bevestig de tags om de dorsale of rugvin voordat de dieren terug in het water . Tags zijn ontworpen om automatisch los na enkele weken of maanden . Sommige labels onmiddellijk beginnen verzenden van gegevens zoals geografische ligging , de waterdiepte en de snelheid van zwemsnelheid . Andere tags verzamelen van de informatie en begint de overdracht van informatie nadat ze los te maken en naar de oppervlakte drijven . Beide types leveren waardevolle informatie over dolfijn gedrag .
Spiegels

Dolphin biologen gebruiken spiegels als onderdeel van hun doorlopende toetsing van de dieren ' hogere intelligentie en gedrag. Spiegel zelf- erkenning of de mogelijkheid om je reflectie te herkennen , wordt gezien als een indicatie van intelligentie en het vermogen tot empathie of geëvolueerd sociaal gedrag . In een studie uit 2001 uitgevoerd door onderzoekers van het New York Aquarium , werden dolfijnen gemarkeerd met tijdelijke terug inkt alvorens ze hun reflecties . Biologen observeerden de dieren zelf positioneren voor spiegels op een klare kijk op de merken te krijgen , wat aangeeft dat de dieren zich bewust zijn van zichzelf en hun reflecties.
Underwater Recordings

Dolphin biologen gebruiken hydrofoons en echo's , akoestische opname-apparaten , om voorbeelden van dolfijnen geluiden , of de fluitjes , klikken , piept en andere geluiden de dieren maken , terwijl onder water te verzamelen. Dolfijnen gebruiken geluiden om verschillende boodschappen te communiceren . Moeders fluiten om kalveren te lokaliseren . Andere dolfijnen genereren geluiden om zich te identificeren , lokaliseren andere dolfijnen of te verwarren of afschrikken roofdieren . De National Aquarium heeft gegevens die suggereert dolfijnen hebben een bepaalde fluitje ze gebruiken als een soort van noodoproep verzameld . Dolphin biologen gebruiken ook onderwater opnames van omgevingsgeluid in dolfijn habitats om te beoordelen hoe het geluid van de scheepvaart , boren en andere industriële activiteiten van invloed op de gezondheid van de dieren en hun vermogen om hun eigen stem te horen .
Blinddoeken

Wetenschappers van het Dolphin Research Center in Grassy Key , Florida , zijn met behulp van een veiligheidsbril of blinddoeken , het vermogen van de dolfijn om het gedrag van andere nabijgelegen dolfijnen imiteren zonder de mogelijkheid om ze te zien te bestuderen . Biologen hebben kunnen aantonen dat dolfijnen in de nabijheid spatten en fin - fladderende gedrag van elkaar zullen nabootsen uitsluitend op basis gevoerd. Studies hebben aangetoond dolfijnen gebruiken dictie , een proces van het uitzenden van hoogfrequente geluidsgolven en luisteren voor galm en echo's om te begrijpen wat er om hen heen in het water . Biologen denken dat dictie kunnen toestaan ​​dolfijnen om de bewegingen van andere nabijgelegen dolfijnen voelen , maar de bereidheid om na te bootsen of te imiteren is een onderwerp van lopend onderzoek .