Welk type van Milieu Heeft de Pachycephalosaurus Live- In

? Miljoenen jaren geleden , dinosauriërs domineerden de aarde . Deze reptielachtige -achtige wezens kwam in elke mogelijke vorm en grootte . De Pachycephalosaurus , een koepel geleid dinosaurus leefde tijdens de hoogtijdagen van de dinosauriërs in het Krijt , ongeveer 65 miljoen jaar geleden . Van wat wetenschappers hebben ontdekt over het Krijt , verschijnt het milieu warm , vochtig en vol planten leven te zijn geweest . De Pachycephalosaurus

De Pachycephalosaurus , wiens naam betekent "dik -headed dinosaurus, " droeg een grote, koepelvormige hoofd dat was ongeveer 10 centimeter dik. Het was zo groot als een volwassen man , maar vaak groeide 9 meter lang vanaf de bovenkant van het hoofd tot het puntje van de staart . Deze dinosaurus verhuisde in kleine kuddes , rechtop liep maar was niet een snelle loper . Wetenschappers voor het eerst dacht dat dit dinosaurus ramde haar hoofd in andere dinosaurussen als een verdedigingslinie , maar meer recente ontdekkingen door paleontoloog Mark Goodwin , suggereren dat dit niet mogelijk was vanwege de poreuze aard van de schedel en de zwakte van de nekwervels .

Krijt

het Krijt was de laatste periode voor de dinosaurussen en varieerde 142-65 miljoen jaar geleden . De Pachycephalosaurus leefde in een gebied dat ooit bekend stond als Laurasia , de landmassa die ooit Noord-Amerika en Azië . Gedurende deze periode , Noord-Amerika was half bedekt met warme zeeën waar de hedendaagse Rocky Mountains en de Appalachen zich nu bevindt . Het klimaat wordt gedacht veel warmer en vochtig in deze tijd te zijn geweest . Tegen het einde van het Krijt , primitieve versies van bloeiende planten begon te ontstaan ​​en snel in de minderheid de varens en andere planten leven waarop de herbivore dinosauriërs gevoed .
De Pachycephalosaurus Diet

Sinds wetenschappers alleen in staat om zich verspreid fossielen en intacte schedels zijn geweest , kunnen ze alleen maar speculeren over wat Pachycephalosaurus aten . Er wordt gedacht een herbivoor of een omnivoor , die zowel planten als dieren eet te zijn geweest . Vanwege de korte , geribbelde tanden , het eten van taai plantaardig materiaal of vlees zou moeilijk geweest zijn en het waarschijnlijk opgescheept met het eten van zachte bladeren , insecten en vruchten . Te voeden met low-level planten , zou de Pachycephalosaurus hebben verlaagd om handen en voeten te eten met meer gemak .
Veranderingen in het klimaat

Tegen het einde van het Krijt , vele veranderingen in het klimaat plaatsvonden die waarschijnlijk toegevoegd aan de uiteindelijke uitsterven van de Pachycephalosaurus en andere dinosaurussen . De zeespiegel begon te laten vallen , waardoor meer exposure land en meer seizoensgebondenheid in het klimaat . Grootschalige aardbevingen veroorzaakt de continenten te splitsen van elkaar verder en ze begonnen met het nemen van hun moderne vorm . Deze splitsing van de continenten waarschijnlijk veroorzaakt de Pachycephalosaurus aan te passen aan zijn nieuwe omgeving voorafgaand aan zijn uitsterven .