Feiten over Gravity voor Kids

De zwaartekracht is een van de vier fundamentele krachten van de natuur , zonder welke het universum onherkenbaar zou zijn . Zwaartekracht is de zwakste van deze vier krachten , maar het is belangrijk voor het leven op aarde en de structuur van het heelal . Alles wat dat betreft heeft genereert de zwaartekracht , van een zandkorrel tot de grootste objecten in het heelal . Dat de zwaartekracht trekt dingen samen . Size Matters

Als het gaat om de zwaartekracht , hoe groter een voorwerp is , hoe sterker de kracht . Een persoon maakt de zwaartekracht , maar niet genoeg om objecten te trekken in de richting van hem of dingen in een baan te gaan om hem heen leiden . Anderzijds , een planeet voldoende zwaartekracht voorwerpen trekken in een baan eromheen . Een ster maakt genoeg zwaartekracht dat het hele zonnestelsels kunnen trekken in zijn baan , zoals de onze . De zwaartekracht van onze zon is zo sterk dat het een object houdt - Pluto - . Dat is ongeveer 3,7 miljard mijl afstand in een baan
Zwaartekracht houdt de Maan in Place

de Maan is in een baan rond de Aarde . Dat betekent dat het omcirkelt de aarde zonder te crashen in het of wegdrijven . De reden dat de maan kan dit doen, is de aantrekkingskracht van onze planeet . Niemand weet zeker of de Maan is een stukje van de aarde die vrij kwam voor de planeet afgekoeld , een passerende stuk dat werd gevangen door de zwaartekracht of een conglomeraat van ruimtepuin dat de Aarde aangezogen en gemaakt in een bal - maar we weten wel dat zwaartekracht hem waar het is.
Gravity Veroorzaakt de Getijden van de Oceanen

Omdat het is gemaakt van materie , de Maan heeft ook een aantrekkingskracht , maar niet sterk genoeg om de aarde bewegen . Het is echter sterk genoeg om de oceanen bewegen . Wanneer het water op het strand verdwijnt en komt terug met de eb en vloed van het getij , is de oceaan reageren op de zwaartekracht van de maan . De zon zorgt ervoor dat sommige getijden ook.
Sir Isaac Newton

Isaac Newton is de astronoom , wiskundige en natuurkundige die de zwaartekracht ontdekte en formuleerde de Universele Wet van zwaartekracht . Er is een populair verhaal dat hij deed de ontdekking toen een appel viel uit een boom en sloeg hem op het hoofd. Dit verhaal is waarschijnlijk apocrief maar iets dat valt op aarde - waaronder appelen - is onderworpen aan de zwaartekracht van de planeet
Mensen moeten Gravity om

overleven zonder . zwaartekracht , zouden alle mensen en andere objecten gaan zweven in de ruimte . Zwaartekracht houdt ook de aarde dicht genoeg en ver genoeg van de zon dat we niet bevriezen of branden . Daarom zou het leven niet zijn begonnen op aarde , ware het niet voor de kracht van de zwaartekracht .