Belangrijk dieren in het regenwoud Ecosystem

Er zijn momenteel meer dan 300 soorten dieren gevonden in het regenwoud . Alle van hen zijn belangrijk voor het handhaven van het evenwicht en de stabiliteit van het ecosysteem . Er is een symbiotische relatie tussen species , en ze zijn zo afhankelijk van elkaar dat , indien een soort uitsterft , nog net zo goed . Helaas , bijna 35 soorten uitgestorven elke dag als gevolg van menselijke vernietiging van het regenwoud - houtkap , veeteelt en overbevolking . Apen

Er zijn zo veel soorten apen in het regenwoud dat nog wetenschappers hebben om ze allemaal te ontdekken . De nieuwste ontdekking was in 2009, toen een nieuwe soort, Mura 's tamarin , werd gevonden . Sommige van de soorten van apen die zijn gevonden door de bossen zijn slingerapen ( 12 soorten) , tamarins ( tientallen soorten ) , brulapen ( 9 soorten) , kapucijnapen ( 24 soorten) , doodshoofdaapjes ( 12 soorten) en marmosets ( 25 soorten ) .
grote Katten

de regenwouden zijn ook de thuisbasis van 's werelds grote katten . De top roofdier in de Amazone en de Amerikaanse regenwouden is de jaguar . Het kan groeien tot acht meter en weegt 250 £ . De poema (ook wel een poema of een bergleeuw ) wordt ook gevonden in de Amerikaanse regenwouden . Poema's hit ongeveer £ 200 volgroeid . Tijgers zijn te vinden in de Aziatische regenwouden en worden beschouwd als de meest geduchte kat op aarde . Ze kunnen een gewicht van 500 £ bereikt . Helaas , er zijn slechts een geschatte 4.000 tijgers in het wild vandaag . De luipaard is de grote kat die leeft in het Afrikaanse regenwoud en groeit tot 140 pond.
Bats , Knaagdieren en Edentates

De meeste van de 300 soorten dieren uit zoogdieren en knaagdieren . Het grootste knaagdier ter wereld , de capaybara , is te vinden in de Amazone , en kan groeien tot 200 pond. Edentates , die luiaards , miereneters en gordeldieren bevatten , zijn alleen te vinden in de Nieuwe Wereld regenwouden . Tapirs , lemuren , otters , herten , gebrilde beren en vele andere soorten zoogdieren alleen te vinden in de regenwouden van de wereld allemaal te overleven in dit ecosysteem .
Reptielen en amfibieën

Er zijn tientallen soorten slangen , hagedissen , krokodillen en schildpadden gevonden in de regenwouden . Velen zijn illegaal gevangen om te worden verkocht in de internationale markten huisdier. Er zijn meer dan duizend soorten kikkers hier gevonden . In tegenstelling tot andere gebieden , hoewel, regenwoud kikkers leven in de bomen en niet in de buurt van het water . De hoge vochtigheid van het bos geeft hen de vrijheid om te bewegen tussen de bomen en te voorkomen dat veel van de roofdieren op de bosbodem .