Dieren Met Karaktertrekken

Universiteit van Colorado , Boulder dierlijk gedrag Michael Ras schrijft dat dieren , in feite , tonen een brede waaier van persoonlijkheidskenmerken . Verder beweert hij dat de variatie in persoonlijkheid types binnen een soort is voornamelijk te wijten aan genetische make - up , in plaats van opvoeding , en speelt een belangrijke rol in het evolutionaire voortbestaan ​​van een soort . Wide Range van Dieren

Studeren een breed scala aan soorten, Dr Samuel D. Gosling van de Universiteit van Texas , Austin heeft gevonden persoonlijkheidskenmerken in niet - menselijke dieren , variërend van guppies en octopussen te honden , dolfijnen en chimpansees . Hoe deze eigenschappen worden weergegeven , aldus Gosling , afhankelijk van de soort . Echter , eigenschappen, zoals plichtsbetrachting , zelf- discipline en orde lijken alleen hoger bezeten te zijn door soort op de evolutionaire ontwikkeling schaal , zoals mensen en chimpansees .
Evolution and Status

Zowel Gosling en Ras geloven dat persoonlijkheid in niet - menselijke dieren evolutionair heeft ontwikkeld , net als fysische eigenschappen . Wetenschap gemakkelijk het erover eens dat de menselijke en dierlijke fysiologie dezelfde wijze heeft ontwikkeld , dus er is geen reden om te denken dat de persoonlijkheid bij dieren niet ontwikkelen op dezelfde manier , zegt Gosling . Breed suggereert dat hoewel verschillende karakters worden binnen een soort , kunnen individuele dier persoonlijkheden worden vastgesteld door evolutie , gebaseerd op de groepsstatus dat het individuele dier bezit . Succesvolle persoonlijkheidskenmerken tentoongesteld door een dominant dier binnen de groep , zegt Ras , zijn anders dan die van een ondergeschikte dier in de pikorde .
Seks

Gosling heeft gevonden een duidelijk verschil tussen de persoonlijkheden van de mannelijke en vrouwelijke gespot hyena's . Mannelijke hyena's hebben de neiging meer neurotisch te zijn - hoog gespannen en nerveus - dan hun grotere , meer dominant , vrouwelijke tegenhangers . Gosling suggereert dat deze verschillen geven aan dat de persoonlijkheid is gerelateerd aan de ecologische rol van elk geslacht speelt binnen een soort en biedt een rijke gebied van de studie van de impact van sociale en biologische componenten van de persoonlijkheid .
Forel

een november 2007 verhaal in de Vancouver Sun citeert een studie door onderzoekers van de Universiteit van Guelph , dat verschillende persoonlijkheidskenmerken tussen individuele beekforel gevonden . De biologen ontdekten dat de verschillende eigenschappen tentoongesteld door de vis in het wild , zoals het nemen van risico , risico-aversie en gezelligheid , werden tentoongesteld door de vis in het laboratorium . Volgens hoofdonderzoeker , Rob McLaughlin , de bevinding suggereert dat de individuele vissen hun omgeving anders waarnemen. Bijvoorbeeld , de studie bleek dat het risico takers waren constant minder bang voor onbekende objecten geplaatst in hun wegen , terwijl de risico - avers vis zwom langzamer en methodisch .