Wat zijn de specifieke velden van Zoology

? Men is van mening dat de studie van de zoölogie begon met Aristoteles, die een methode voor het classificeren van dieren ontwikkeld . Later wetenschappers , zoals Charles Linneaus , gebouwd op Aristoteles ' werk , en als de kennis van de dierenwereld toegenomen , de wetenschap van de zoölogie werd verdeeld in een groot aantal vakgebieden , zoals genetica, gedrag van dieren , milieu , dier structuur en indeling . Taxonomie

Taxonomie is de tak van de zoölogie die zich bezighoudt met de indeling van de dieren . In het algemeen , deze tak kijkt naar drie belangrijke gebieden : gewervelde zoölogie , ongewervelde zoölogie en paleontologie . Gewervelde zoölogie richt zich op de studie van dieren met backbones zoals reptielen , vissen, vogels en zoogdieren , terwijl ongewervelde zoölogie richt zich op mensen zonder ruggengraat zoals wormen , weekdieren , kwallen en insecten . Paleontologie studies oude levensvormen door middel van een studie van fossielen .
Genetica en erfelijkheid

Genetica is de tak van de zoölogie die zich richt op het mechanisme van de erfelijkheid . Dit zou de studie van dominante en recessieve eigenschappen en hun overdracht van generatie op generatie behoren . Genetici studeren vaak manieren om te verbeteren de veestapel via selectief fokken of stappen om aangeboren afwijkingen te elimineren . Genetica kan bevatten vaak studies van de microbiologie , embryologie en evolutie .
Specifieke Studies

Zoölogen studeren ook individuele diergroepen. Bijvoorbeeld , herpetologen studeren reptielen terwijl ornithologen bestuderen vogelsoorten . Ichthyology is de studie van de vis , terwijl de entomologie is de studie van insecten . Aquatische en mariene zoölogie aandacht voor diersoorten die in het water leven . Elk van deze gebieden zou zich richten op de soorten in hun groep en hun omgeving , de distributie , de evolutie en gedrag .
Andere gebieden

In de afgelopen jaren zoölogen hebben ook gekeken naar de verspreiding en het gedrag van de dieren op het gebied van ecologie en ethologie respectievelijk . Fysiologie en anatomie focus op de structuur van de dieren, terwijl de cellulaire en moleculaire zoölogie focus op nog kleinere dieren structuren . Veel van deze gebieden zijn ook onderdeel van de studies van individuele soorten .