De Beenderen van de dinosaurus gevonden in Hemet Valley , California

In het midden van de jaren 1990 Hemet , Californië , was de plaats van een enorme fossiele ontdekking. In 2009 , Riverside County kende een tweede belangrijke fossiele ontdekking , ten noorden van Hemet in de San Timoteo Canyon . Beide sets van ontdekkingen worden weergegeven in Hemet 's West- Science Center ( westerncentermuseum.org ) state-of- the-art . Hemet fossiele botten bevinden zich in een ruimte tussen echte dinosaurussen en moderne dierlijk leven . Dit zijn de wezens van de IJstijd . Dit Pleistoceen tijdperk liep van 1.800.000 tot 10.000 jaar geleden . Geschiedenis en betekenis
Mammoth botten werden gevonden op Hemet 's Diamond Valley Lake .

In 1995 , begon de bouw op Hemet 's Diamond Valley Lake Reservoir. Tijdens de opgraving , een enorme hoeveelheid ijstijd fossielen werden opgegraven . Deze omvatten soorten voorheen onbekende in Zuid-Californië . De Riverside County fossielen zijn ongeveer 1 miljoen jaar ouder dan de Californische eerder belangrijkste fossiele vondsten in La Brea Tar Pits . Sabertooth katten vinden op de Hemet site zijn kleinere voorouders van de Sabertooth tijgers gevonden op La Brea . Hemet ook een bredere dwarsdoorsnede van uitgestorven leven dan La Brea . De teerputten voornamelijk bewaard roofdieren . De ontdekkingen in Hemet opgenomen fossielen , variërend van kleine prehistorische knaagdieren aan mammoeten .
De Hemet Mastodons

Zoveel mastodonten werden hier gevonden dat de Hemet gebied kreeg de bijnaam "Vallei van de Mastadons . " Volgens de westerse Science Center , Hemet is de thuisbasis van zowel de grootste mastodont gevonden in het westen van de VS en de meest complete mastodont gevonden in het binnenland van Zuid-Californië . De grootste is "Max" , 10 meter hoog en vond in 1995 " Little Stevie , " opgegraven in 1997 , is de meest intact . Hij is 50,0000 jaar oud . Max , Stevie en andere fossielen gevonden in de buurt Hemet worden weergegeven in de glazen vloer van de West- Science Center , als in het proces worden opgegraven .
Hemet 's Gevarieerd Prehistorisch leven

" Xena " is een van Hemet 's mammoeten - 12 meter hoog en 10,0000 jaar oud . Hemet produceerde ook 7 - foot gigantische grondluiaards zo groot als de hedendaagse grizzlyberen . Sabertooth katten , prehistorische leeuwen, lange - gehoornde bizons en uitgestorven vormen van kamelen , wolven en paarden werden hier gevonden . De beenderen van een paard dragen tandafdrukken van een prehistorische kat . De tweede plaats , ten noorden van Hemet , produceerde voorheen onbekende en veel oudere soorten , alsmede meer voorbeelden van de dieren gevonden op Diamond Valley Lake . Vindt ten noorden van Hemet opgenomen fossielen van lama's , herten , panters , kikkers en salamanders . Volgens Philippe Lapin , lead archeoloog voor Southern California Edison , het nut dat de site ontwikkeld , Hemet 's fossielen tonen aan dat dit droge gebied was ooit weelderige moerassen . Dit moerassige omgeving behouden de botten uitzonderlijk goed .
Hemet 's Dinosaur Hunter

Enkele van de fossielen weergegeven in Hemet 's West- Science Center werden ontdekt door lokale dinosaurus jager Harley Garbani . Garbani , een loodgieter en amateur fossiele liefhebber , woonde 85 jaar in het Hemet gebied , en stierf in het gebied in 2011 gecrediteerd met een aantal van 's werelds meest belangrijke dinosaurus ontdekt , Garbani had twee nieuwe soorten van de prehistorische dier naar hem vernoemd . Garbani 's fossielen worden in musea in Californië en Montana , en zijn vondsten onder meer 's werelds meest intacte T - Rex en jongste triceratops , die hij vond op expedities in Montana .