Welk type van de Geleedpotigen Live in de Tundra

? Insecten vormen de grootste biologische diergroep in de wereld , met een lidmaatschap geschat op 5 miljoen soorten. Geleedpotigen bestaan ​​al sinds de begindagen van het Cambrium , waardoor ze bijna zo oud als het leven op aarde zelf . In aanvulling op deze referenties , geleedpotigen beweren ook leden in bijna elke omgeving op aarde , met inbegrip van droge , koude biomes zoals de toendra . Aanwezigheid in de Tundra Steppes

Een studie gepubliceerd in de editie van het Russische tijdschrift 2002 " Zoologiceskij & # x17E ; urnal " vond een aantal geleedpotigen leven in de toendra - steppe gebied van Chukotka , bij de zeer noordoostelijke hoek van Rusland. De gevonden soorten waren xerophilous insecten waaronder de schildwantsen Antheminia eyrynota remota en Phimodera laevilinea ; de kevers Ceutorhunchus senicilus en Tychius Tectus ; de cryophytic steppe snuitkevers Coniocleonus zherichini en Hypera deversipunctata ; de pil kever Morychus viridis ; en de toendra - steppe snuitkever Pseudaplemonus Bermani .
Presence in Alpiene Toendra

Een 1971 studie van de universiteit van Tennessee vond er een grote geleedpotige bevolking in de Colorado zijn alpine toendra , waaronder Cicadellidae ( leafhoppers ) , Acrididae ( sprinkhanen ) , Scarabaeidae ( mestkevers ) , Erythraeidae ( erythraeid mijten ) , Lycosidae ( wolfspinnen ) , Thomisidae ( krab spinnen ) , Carabidae ( loopkevers ) , Micryphantidae ( dwerg spinnen ) en Diplopoda ( duizendpoten ) .
hoe ze het doen

Insecten zijn koudbloedige dieren , wat betekent dat ze geen interne systeem voor de lichaamstemperatuur regeling. In plaats daarvan vertrouwen ze op de zon voor warmte in de meedogenloze kou van de toendra . Daarbij kan het gaan koesteren in de zon voor uren om wat energie te absorberen . Bovendien zijn de meeste soorten die in de toendra hoofdzakelijk kleinere versies van andere soorten die in een warmere biome leven . Klein formaat voor deze insecten betekent niet te veel van hun kostbare warmte uitstraalt .
Bijten en Bloedzuigende Tundra Insecten

Hoewel het altijd koud , de toendra doet enigszins warm tijdens de zomer te zorgen voor meer soorten om actief te zijn . Een opmerkelijke en ongelukkige sub- groep van de dieren die naar buiten komen tijdens de zomer in de toendra zijn ongedierte zoals zwarte vliegen , herten vliegen, muggen en knutten . Deze insecten hebben een krachtige en vervelende aanwezigheid in de toendra tijdens de zomermaanden .