Dinosaur fossiele Ontdekkingen

Dinosaur fossielen zijn ontdekt sinds de oudheid , maar de botten werden ten onrechte aangenomen dat het eigendom van andere dieren. Bijvoorbeeld , de Chinezen dachten dat de botten behoorden tot draken . In 1676 , werd een deel van het dijbeen van een dinosaurus beschreven als een dijbeen behoren tot een olifant die in had gebracht door de Romeinen . Fossielen blijven worden afgegraven en nieuwe soorten dinosaurussen worden nog steeds ontdekt . Sue

Sue is een beroemde Tyrannosaurus rex fossiel dat is gevestigd in Field Museum van Chicago. Sue staat 14 meter hoog op de heupen en zou zich hebben woog zeven ton . Ze is de meest complete T. rex skelet die de wereld ooit heeft gezien en is vernoemd naar de vrouw , Sue Hendrickson , die het fossiel in South Dakota ontdekt . Het fossiel werd gekocht voor meer dan 8 miljoen dollar en het duurde meer dan 30.000 uur aan de botten te bereiden en zet het skelet bij elkaar.
Xiongguanlong Fossiele

In 2007 en 2006 , dinosaurus skeletten werden gevonden in de Chinese Gobi-woestijn door een internationaal team van onderzoekers . Twee van deze fossielen behoorden tot een nieuwe soort dinosaurus die bekend staat als de theropoddinosaurussen . Xiongguanlong baimoensis woog bijna 600 kilo en was ongeveer 5 meter hoog op de heup. De ontdekking van Xiongguanlong , een vroege verwant van T. rex , is belangrijk omdat het in een gat in de geschiedenis van de Tyrannosaurus vult .
Beishanlong Fossiele

de andere theropoddinosaurus fossiel ontdekt in de Gobi- woestijn werd genoemd Beishanlong grandis . Dit is een nieuwe soort ornithomimosaur , afgewogen tot 1.400 pond. en had 6 - inch kant klauwen . Wetenschappers hebben getheoretiseerd dat hoewel ontbreekt de schedel van het fossiel werd , de ornithomimosaur misschien een snavel gehad en misschien aten een vegetarisch dieet . Van jaarringen in de botten , is berekend dat het fossiel behoorde tot een tiener ornithomimosaur en was niet gegroeid tot zijn volle omvang.
Therizinosaurus

In 2009 , het ontdekking van een nieuwe soort van therizinosaur werd aangekondigd . Terwijl de therizinosaur , ook wel bekend als reaper - hagedissen , behoren tot dezelfde groep dinosaurussen die de vleesetende Tyrannosaurus rex en Velociraptor onder haar leden telt , wetenschappers geloven dat ze waren planteneters . De nieuwe dinosaurus werd genoemd Nothronychus graffami en de fossiele beenderen vormen de meest complete collectie van een therininosaur . N. graffami werd onverwacht ontdekt in het zuiden van Utah tijdens graafwerkzaamheden aan de gang was voor pleiosaurs in mariene rotsen. Deze soort had kleine hoofden met kleine tanden en een lange nek . Het meest opvallende kenmerk is zijn grote hand klauwen, die net als zeisen werden gevormd .