Science Fair Project Ideeën die te maken hebben met Entomologie

Entomologie is de wetenschappelijke studie van insecten. Betrek uw wetenschap eerlijke publiek met creatieve projecten met betrekking tot de volgorde van insecten , insecten populatie , insectenbestrijding en andere insecten kwesties. Maken gebruik van technologie , zoals computers , video's en software programma's , evenals grafieken en levende exemplaren aan anderen te onderwijzen . Bevolking Simulatie Diashow

Gebruik een computer en PowerPoint softwareprogramma voor een presentatie over insecten bevolking . Insect foto's toe te voegen aan elke dia , die de progressie van insecten ei tot larven pop tot volwassen . Onder meer informatie over de lengte van de tijd tussen de stadia . Een dia toont het totale aantal eieren dat tegelijkertijd kan worden geproduceerd door de insecten ( motten , bijvoorbeeld , kan tot 200 eieren tegelijk ) . Benadrukken hoe snel en groot een populatie kan worden. Bijvoorbeeld , kon eieren 200 mot netto 100 volwassen vrouwelijke motten , die zou gaan om 200 eieren per stuk ( 100 x 200 = 20.000 motten ) te produceren . Lijst nadelige gevolgen voor mensen en planten als de natuur niet tussenbeide kwam door weersomstandigheden , roofdieren en ziekte .
Insect Predator Video

Maak een video van bepaalde roofdieren die op prooi gekozen insect . Filmen van de roofdieren in actie , waaruit blijkt hoe het insect wordt in het nauw gedreven of gevangen door elk van de roofdieren - of hoe het ontsnapt elk een. Leveren van een voice-over , waarin staat wat er gebeurt in de scènes . Record informatie over de geografische locaties van de insecten bevolkt en waar de roofdieren komen vaker voor . Onder meer grafieken van de geografische gebieden en de bevolkingsaantallen voor het insect in elk van de gebieden van de wereld of het land op posterboard of in de video . Zet de video op loop ( herhaling ) over en zonder de noodzaak van monitoring tijdens de Science Fair .
Insect Classificatie Grafiek

Kies een insect-- zoals de Amerikaanse bollworm - te benadrukken . Met behulp van dat insect , maak een insect grafiek classificatiesysteem op poster boord , visueel het afbreken van de orde classificatiesysteem gebruikt om dit insect te identificeren . Uw wetenschappelijk project moet de volgende classificatie verdeling: koninkrijk ( dier ) , phylum ( overig) , klasse ( Hexapoda of insecten ) , orde ( Lepidoptera of vlinders /motten ) , familie ( Noctuidae ) , geslacht ( Helicoverpa ) en vervolgens soorten ( Helicoverpa armigera , of Amerikaanse bollworm ) .

Include foto's van de Amerikaanse bollworm ( of andere insecten gekozen om te benadrukken ) of plaats echt insecten een duidelijke doorzichtige container die geen aandacht tijdens de Science Fair .

levende exemplaren

Betrek uw wetenschap eerlijke publiek door middel van levende exemplaren insecten te observeren . Maak habitats in overeenstemming met elk insect. Kies een transparante containers . Plaats vuil , kleine stenen en kleine takjes in de bodem van de container . Por nail - sized gaten in de bovenzijde van de container deksel - of plaats mazen overdreven en veilig met een rubberen band - om lucht het reservoir voeren . Kies gat en netto maten die het vertrek van uw insect verbieden de verpakking . Aankoop containers die zijn ingebouwd in microscopen te zorgen voor up -close bekijken .