De evolutie van Muggen

Muggen afweken van huis vliegt op de evolutionaire boom ongeveer 220 miljoen jaar geleden , volgens een document gepubliceerd in de Proceedings van de National Academy of Sciences . De originele vliegen leefden in vochtige habitats en evolueerde te voeden in bijna elke voedselrijke omgeving op de planeet. Muggen uiteen tijdens de perioden van de geschiedenis van de Aarde als er nieuwe leefgebieden ontstaan ​​. Dr David Yeates , een van de auteurs van het NAS papier , zegt moderne muggen vergelijkbaar is met hun primitieve voorouders blijven. Twee Stammen

Volgens onderzoeker George CHRISTOPHIDES van het Imperial College in Londen , twee fysiek identiek, maar genetisch verschillende stammen van een mug verantwoordelijk voor het doorgeven van malaria lijken te evolueren in twee verschillende soorten. Deze evolutie is snel verloopt en significante genetische verschillen zijn al merkbaar. " We weten dat de beste manier om het aantal mensen die malaria contract te verminderen is om de muggen die de ziekte voor controle , " zei CHRISTOPHIDES . "Onze studies helpen ons om de make-up van de muggen die malaria overbrengen begrijpen , zodat we nieuwe manieren om te voorkomen dat ze infecteren mensen kunnen vinden . " De voortdurende evolutie van deze mug stam is van groot belang , omdat volgens de World Health Organization , malaria doodt twee kinderen elke minuut wereldwijd .
Reptile Bloed

Wetenschappers van de Universiteit van Leeds , de Zoological Society of London , de Universiteit van Guayaquil en het Nationaal Park Galapagos hebben vastgesteld dat de zwarte kwelder mug op de Galapagos-eilanden heeft zich ontwikkeld tot voeden met het bloed van de reptielen . Deze muggen zijn voornamelijk gericht op de zeeleguanen en reuzenschildpadden . Wetenschappers zijn bezorgd dat als toeristen introduceren een nieuwe mosquito gedragen ziekte , kan het de unieke Galapagos reptielen vernietigen. Onderzoekers hebben ontdekt dat deze muggen gekoloniseerd de Galapagos Eilanden ongeveer 200.000 jaar geleden en hun dieet zijn veranderd omdat weinig soorten zoogdieren bestaan ​​er .
Underground Muggen

Muggen in het Londense metro-systeem hebben zich ontwikkeld tot een aparte soort . Volgens onderzoekers Kate Byrne en Richard Nichols , deze ondergrondse muggen zijn niet in staat om te paren met bovengrondse muggen ; dit toont aan dat de bevolking in het spoor buizen heeft zich ontwikkeld tot een apart soort mug.
voortdurende evolutie

De BBC meldt dat de Franse wetenschapper Michelle Riehle bij het ​​Pasteur Instituut in Parijs heeft een nieuwe soorten muggen in Afrika geïdentificeerd. Deze nieuwe mug is zeer gevoelig voor malaria , wat betekent dat het waarschijnlijk de ziekte dragen en besmetten mensen door de beet . De mug behoort tot een subgroep van de species die verantwoordelijk is voor de meeste gevallen van malaria in Afrika . Riehle meldt dat deze nieuwe subgroep een recente ontwikkeling in de mug evolutie kunnen zijn en sterk beveelt nader onderzoek in om de juiste malaria controle. Dit is belangrijk omdat malaria momenteel is het doden van een onaanvaardbaar aantal mensen per jaar .