Insecten in het Pleistoceen Epoch

Veel positieve inzichten in oude klimaatverandering kan worden verkregen door het bestuderen van de insecten van het Pleistoceen . Kennis van paleoklimaat en omgevingen kan worden toegepast op de klimaatveranderingen die zich in de 21e eeuw . Pleistoceen insect studies helpen in kaart de loop van oude en moderne klimaatschommelingen . Pleistoceen Epoch

Het Pleistoceen begon 1,8 miljoen jaar geleden en duurde tot ongeveer 10.000 jaar geleden . Bekend als de "Great Ice Age , " het Pleistoceen eindigde als laatste gletsjers trokken zich terug in reactie op opwarming temperaturen. Insectensoorten dat unglaciated gebieden leven werden dezelfde als die van het eerdere Plioceen tijdperk gebleven . Veel bestaande , of wonen insectensoorten van de moderne tijd , lijken identiek aan hun Pleistocene fossiele tegenhangers . Zoals nu het geval is , kevers gedomineerd Pleistoceen insectenfauna .
Paleoklimatologie

Paleoentomologists studie van de fossiele overblijfselen van Pleistoceen insectenpopulaties de paleoklimaat reconstrueren . Het klimaat veranderde drastisch tijdens het Pleistoceen met koud glaciated perioden afgewisseld met warmere interglacialen . Sommige Pleistoceen insecten soorten, zoals kevers , bijen en mieren hadden precieze beperkingen op het temperatuurbereik ze bewoond . Thermofiele of warmteminnende insecten geven de stijgende temperaturen , terwijl de aanwezigheid van de alpine toendra of species correleert met dalende temperaturen. Veranderingen in thermische omgevingen en wisselende microklimaten kan kaart worden gebracht door het bestuderen van insecten fossielen.
Paleoecology

Paleontologen hebben veel over Pleistoceen biomes , biota en ecosystemen geleerd door het bestuderen van goed bewaard gebleven , precies gedateerd insect fossielen. Bepaalde soorten kever hebben habitatvereisten beperkt. Schorskevers alleen leven op bepaalde soorten van bomen , terwijl mestkever soorten worden geassocieerd met de mest van bepaalde diersoorten . De aanwezigheid van vleesetende kevers impliceert het bestaan ​​van spinnen en vliegen als voedsel bronnen . Vliegende bestuiver insecten hebben monddelen en lichaam borstels aangepast aan de specifieke plantensoorten .
Fossilisatie

Pleistoceen fossiele insecten worden bewaard door verschillende geologische processen . Veel insecten en insecten onderdelen zijn te vinden in het asfalt deposito's en teerputten van Californië. Venen en lenzen van organisch materiaal in grindgroeves bevatten vaak Pleistoceen insectenresten . Insecten gevangen in kleverige boomsap dat gestold in amber omvatten duizendpoten , wandelstokken , termieten , bidsprinkhanen , krekels , motten , vliegen , mieren en andere insecten vaak gevonden in de moderne Holoceen .