Tiny stekende insecten in Florida

Florida is de thuisbasis van meer dan 15 miljoen mensen en honderden soorten insecten . Terwijl tal van soorten gunstig voor het milieu worden geacht , velen worden gezien als landbouw-, structuur- of huishoudelijke ongedierte . Temidden van de verscheidenheid van stekende en bijtende insecten zoals muggen , wespen en vliegen , zijn de kleinste van stekende insecten die bepaalde soorten mieren en bijen omvat . Sting

zoölogie , een steek is een extern orgaan gevonden in sommige dieren dat wordt gebruikt om prooi aan te vallen en te verdedigen tegen vijanden . Stings zijn naald-achtige extensies die doorboren de huid en kan vergiftigen of gif injecteren . Terwijl sommige niet - insecten zoals kwallen en schorpioenen bezitten steken, zijn zij gewoonlijk aan het einde van de buik van wespen , bijen en mieren . Voorbeelden van kleine Florida insecten die steken onder kleine brand mieren , kleine timmerman bijen en langwerpig takje mieren .
Little Fire Ant

Little brand mieren ( Wasmannia auropunctata of Tetramorium auropunctata ) waren een dreiging in Florida vóór de uitvinding van chemische bestrijdingsmiddelen zoals gechloreerde koolwaterstoffen en carbamaten . Sindsdien is hun optreden gedaald tot beheersbare populatie in 22 provincies, met ingang van 2000 . Ze staan ​​bekend om citrusplantages en huizen teisteren . In de natuur , kleine brand mieren consumeren fruit , geleedpotigen en andere insecten . In huizen , ze zijn voorkeur voor pindakaas , vetten en andere vette voedingsmiddelen. Wereldwijd verspreid in tropische , subtropische en warm gematigde klimaten , werden kleine brand mieren oorspronkelijk ontdekt in de jaren 1800 in Cuba . Ze groeien tot 0,06 centimeter in lengte en goudbruin zijn of roodachtig van kleur.
Kleine Carpenter Bee

Hoewel in verschillende classificaties vermeld , de meeste autoriteiten categoriseren klein houtbijen als leden van de familie Apidae , onderfamilie Xylocopinae , geslacht Ceratina . Met ingang van 2011 , de enige twee soorten gekend om in Florida zijn Ceratina dupla en Ceratina cockerelli . Groeit tot 0,3 centimeter in lengte , Florida kleine houtbijen zijn blauw , zwart of blauwgroen -achtig van kleur met witte of gele markeringen . Hoewel alle houtbijen algemeen voeden van hout , zijn kleine houtbijen niet bekend dat het economische bedreiging vormen .
Elongate Takje Ant

Elongate takje mier ( Pseudomyrmex gracilis ) , ook wel Mexicaanse takje mier, werd ontdekt in Florida tijdens de jaren 1960 in Dade County. Deze neotropische mieren variëren in kleur, afhankelijk van hun geografische ligging , een wesp -achtige uiterlijk en groeien tot 0,4 centimeter in lengte. Langwerpige takje mieren consumeren andere insecten , bladluizen , honingdauw en schimmelsporen . Ze staan ​​bekend om hun pijnlijke steek en hebben een associatie met planten , hoewel ze niet zijn gekoppeld aan ernstige economische schade .