Elementary School Fruit Fly Experimenten

Fruitvliegen zijn veel voorkomende insecten die doorgaans worden beschouwd als ongedierte . Wetenschappers hebben echter een toepassing voor deze insecten in de studie van genen gevonden . Terwijl de intense studie van de chromosomen en andere genetische factoren is te geavanceerd voor de basisschool leerlingen , kunnen fruitvliegen worden gebruikt in een aantal eenvoudige experimenten voor kinderen . Fruitvliegen kunnen worden gekocht bij een aantal leveranciers huisdier , omdat deze insecten ook worden gebruikt voor voedsel voor sommige kleine dieren . Fake Fruit

mensen sterk afhankelijk zijn van hun gezicht te leren over hun omgeving , en zijn opmerkelijk onder de dieren voor hun goede diepte perceptie en hun brede waaier van kleurwaarneming . De meeste dieren en insecten echter afhankelijk andere zintuigen . Zet een banaan en een nep banaan in een container van fruitvliegen . Let op de fruitvliegen en te zien welk object ze aantrekt . Hoe denk je dat fruitvliegen vinden hun voedsel? Documenteer uw bevindingen met foto's.
Voedsel voorkeur

Net als mensen , veel dieren hebben de voorkeur voedingsmiddelen . Ontdek wat voedingsmiddelen fruitvliegjes voorkeur door er plakjes van drie of vier verschillende soorten fruit in een container van fruitvliegen . Let die vrucht eventueel de vliegen lijken bijzonder aangetrokken . U kunt het experiment variëren , als goed. Bijvoorbeeld , als je ontdekt dat de vliegen liever banaan , probeer andere gele vruchten te zien of het is de kleur dat de vliegen aantrekt .
Fruit Rijpheid

fruitvliegen worden aangetrokken tot rijpe vruchten en groenten voor voedsel en plaatsen om eieren te leggen . De rijpheid van een vrucht verandert veel aspecten van de vrucht , zoals de textuur en voedingswaarde . Neem een ​​stukje van drie bananen , een groen, een rijpe en een overrijpe of zelfs rotten. Leg de plakjes in een container met fruitvliegen en zien welke slice de vliegen aantrekt . Waarom denk je dat de vliegen worden aangetrokken tot die bepaalde slice ? Zo is rottend fruit makkelijker voor de vlieg te ruiken ?
Uitkomen Tijd

De typische tijd die nodig is voor een vlieg om uit te komen en groeien tot een volwassene is tien dagen , maar dit kan variëren door de temperatuur . Afzonderlijke fruitvlieg eieren in tenminste twee groepen en zet ze in identieke containers. In een verhogen of de temperatuur te verlagen met een warmtelamp of door deze in een tochtige omgeving. Let op de vliegen ten minste eenmaal per dag . Vergelijk het groeipercentage tussen de twee groepen om te zien hoe de temperatuur beïnvloedt het uitbroeden en ontwikkelingstijd .