Welke soorten insecten doen entomologen Studie

? Kakkerlakken , vlooien , muggen --- oh my! Het aantal insecten die ons leven tot een hel te maken lijkt enorm. Voor een entomoloog , die dwars over deze griezelige beestjes is een droom die uitkomt . Het bestuderen van insecten helpt ons begrijpen onze ecologie , verzekeren de voedselvoorziening , houden onze lucht, water en bodem schoon en ons en onze huisdieren te beschermen tegen schadelijke ziekten . De soorten insecten entomologen studie zijn in het algemeen in deze vier gebieden --- bestuivers , parasieten , roofdieren en reducenten . Elk van deze soorten insecten speelt een belangrijke rol in de natuur . Bestuivers

De insecten die planten en bomen bestuiven zijn kostbaar . Een daling van de bijenpopulatie is van ernstige bezorgdheid voor entomologen , boeren en tuinders gelijk. Andere bestuivende insecten omvatten vlinders en motten , kevers , vliegen , wespen en mieren . Deze insecten vliegen of kruipen van installatie tot installatie , het verspreiden van stuifmeel . Zonder deze insecten , kon gewassen niet worden geteeld en bossen en graslanden zouden uitsterven.
Parasieten

Het is moeilijk om te denken van parasieten als nuttige insecten , maar omdat veel van deze kleine bloedzuigers dragen ziektes zoals malaria , gele koorts en de ziekte van Lyme , ze helpen de controle van het dier en de menselijke bevolking . Vlooien, muggen en teken zijn allemaal parasieten . Luizen, bedwantsen en tseetseevliegen ook gebruik maken van zoogdieren en vogels als een bron van voedingsstoffen . Entomologen bestuderen deze insecten naar manieren om de ziekte vectoren te houden van zelfbeschadiging of zelfmoord hun gastheren vinden .
Predators

Veel insecten zijn roofdieren . Ze eten andere insecten, waaronder de gehate parasiet . Libellen eten bijten knutten en muggen . Soldaat kevers en lieveheersbeestjes helpen tuinders door het eten cutworms , bladluizen en slakken . Veel roofdieren uiteindelijk op een prooi zich , waardoor de voedselvoorziening . Een voordeel aan het bestuderen van deze insecten is om uit te vinden hoe ze te gebruiken als een biologische ongediertebestrijding .
Ontbinders

De insecten die fungeren als aaseters en afbrekers zijn uiterst belangrijk het milieu . Stel je voor wat er zou gebeuren als alle planten en dieren die stierven niet werden verkocht ? Kakkerlakken zijn een goed voorbeeld van een insect scavenger . Meer dan 3000 soorten kakkerlakken eten zowel dode planten en dieren , het opruimen van kadavers en het recycleren van biologisch materiaal.

De studie van insecten die het menselijk lichaam ontleed wordt genoemd forensische entomologie . Criminalists record dat insecten aanwezig zijn in het lichaam , die fase van de levenscyclus elk insect is in en of de insecten hebben gereageerd op drugs of giftige stoffen in de weefsels . Deze groep van insecten, die klap vliegen en aas kevers bevat , kan helpen bepalen tijdstip en de oorzaak van de dood.