Wat Kills een Vlinder

? Vlinders vliegen insecten die meestal voorzien van prachtig kleurrijke vleugels die vaak frequent tuinen bloem. Vlinders worden blootgesteld aan dodelijke bedreigingen zoals de meeste andere levende wezens in de natuur . Sommige bedreigingen voor vlinders zijn natuurlijk, zoals roofdieren die de insecten aan voedsel moeten eten . Andere bedreigingen worden veroorzaakt door de mens. Deze antropogene bedreigingen beïnvloeden vaak de hele omgeving . Predators

Sommige vogels, zoogdieren en insecten actief jagen en eten vlinders . Deze roofdieren omvatten wespen , mieren , vogels, slangen , padden , ratten , hagedissen , katten , apen en parasitaire vliegen . Kikkers en spinnen is bekend dat vlinder eieren en rupsen eten evenals vlinders zelf . Sommige vlinders hebben slechte smaak ontwikkeld om roofdieren af ​​te schrikken . Anderen camoufleren zichzelf of zichzelf te kijken als andere wezens te voorkomen dat ze opgegeten .
Vervuiling

Vlinders zijn zeer gevoelig voor de luchtkwaliteit . Vlinders ademen door gaten genaamd spiracles die zijn gevonden langs het exoskelet van de thorax en de buik . Vlinders leven in een ruimte van dikke luchtvervuiling nemen gifstoffen direct in hun lichaam. Dit bedreigt de gezondheid en kan leiden tot hun dood . Ook de luchtverontreinigende stof ozon doodt soort plant die groeit op de grond . Milkweed is de enige bron van voedsel voor monarchvlinder rupsen. Deze vlinder larven verhongeren zonder de plant.
Pesticiden

Boeren en tuinders gebruik maken van pesticiden om ongewenste insecten die hun planten te eten te doden . Deze praktijk vernietigt destructieve plagen evenals nonmalignant insecten , zoals vlinders . Rupsen , in het bijzonder , worden bedreigd door pesticiden . De meeste soorten rupsen eten bladeren. Bladeren die zijn verspreid met bestrijdingsmiddel doodt elke rupsen die ze eten. Dit betekent dat de rupsen niet zal uitgroeien tot vlinders . Bewust tuinieren patronen helpen verminderen vlinder doden . Deze praktijken omvatten het verminderen van het gebruik van pesticiden of vermijden van het gebruik van pesticiden op planten vaak bezocht door vlinders en rupsen .
Genetisch gemodificeerde gewassen

1999 een studie gepubliceerd in "Nature " gevonden dat monarch vlinders bedreigd werden door het stuifmeel van genetisch gemodificeerde maïs gewassen. De maïs in deze studie werd genetisch gemanipuleerd om een pesticide bevatten binnenvallende insecten te doden . Het stuifmeel van deze planten zou worden vanuit de lucht en stof de bladeren van kroontjeskruid planten die groeien langs maïsvelden . Milkweed is een hoofdvoedsel in monarchvlinder diëten . De helft van de vlinders in de studie stierf . De andere helft groeide uit tot slechts de helft van hun normale grootte.