Hoe Lightning Bugs Light

? Elk kind buiten op een zomer avond heeft vuurvliegjes , ook wel bekend als vuurvliegjes achterna gezeten . Deze kleine , gevleugelde nachtelijke kevers leven in warme of gematigde zones rond de wereld die vochtige klimaten bevoordelen . Deze insecten krijgen hun naam van de gloed die ze uitstoten van onder hun buik in knipperpatronen . Dit vermogen is het gevolg van een bepaalde biologische gebeurtenis in het lichaam van een vuurvlieg . Soorten

Vuurvliegjes zijn een lid van de familie Lampyridae , die andere insecten met de mogelijkheid te gloeien , zoals glimwormen omvat . Er zijn ongeveer 136 soorten van vuurvliegjes , die allen een iets ander patroon knipperen . Het is mogelijk om te bepalen welke soorten vuurvlieg aanwezig in een gebied door dit patroon is .
Functie

Fireflies oplichten voornamelijk om een ​​partner aan te trekken . De mannetjes vliegen door de lucht , knipperende hun licht patroon . Vrouwelijke vuurvliegjes in het gras reageren met knipperen van hun eigen land. Dit is hoe ze elkaar vinden in het donker. Het knipperen waarschuwt ook potentiële roofdieren over hun onaantrekkelijk smaak , zodat vleermuizen en andere insecten laat ze alleen als ze gaan over het vinden van een partner.
Overwegingen

vuurvliegjes licht te creëren in een proces genaamd bioluminescentie . Een speciaal orgaan onder hun buik bevat cellen gevuld met luciferin . Wanneer zuurstof combineert met luciferin in deze cellen , produceert licht . Wetenschappers niet volledig begrijpen wat triggers dit proces, maar in een studie in 2001 een tijdschrift Science paper van Dr Barry Trimmer en medewerkers beschreven , bleek dat de aanwezigheid van stikstofmonoxide gas in zuurstof stimuleert de productie van licht in vuurvliegjes .

Time Frame

De lichtshow duurt alleen via paartijd . Een paar dagen na de paring , het vrouwtje vuurvlieg legt haar eieren op de grond of net eronder. De eieren komen in vier weken en de larven voeden zich met insecten , slakken, naaktslakken en wormen tot de herfst . Als het weer begint te draaien , ze hol onder de grond en sluimerde tot het voorjaar. Ze ontstaan ​​in het voorjaar en diervoeders tot de zomer , wanneer ze om te zetten in een pop in de aarde voor iets meer dan twee weken , wanneer ze naar voren als volwassenen en gaan op zoek naar een partner .
Insight

Fireflies lopen van enkele millimeters tot ongeveer een centimeter lang . Terwijl de larven eten levende prooien , volwassenen eten ofwel stuifmeel of nectar , als ze eten helemaal . Zij zijn de enige soort van bioluminescentie wezens die hun licht kunnen aan en uit knipperen .