Wat is Forensische Entomologie

? Forensische entomologie is de studie van insecten in rechtszaken . Meestal forensische entomologie geassocieerd met hoe insecten voeden lijken , maar de wetenschap kan ook worden gebruikt in civiele zaken , zoals het onderzoeken van besmet voedsel .
Forensische entomologie gebruikt bugs om juridische problemen op te lossen .
Geschiedenis

In 1855 , de Franse entomoloog Bergeret was de eerste wetenschapper om bugs te bekijken in een juridische context . In dit geval werd het lichaam van een baby gevonden en Bergeret keek naar insecten op het lichaam om te bepalen wanneer het kind stierf .
Time of Death

Forensische entomologie wordt gebruikt om de tijd dat iemand stierf bepalen . Dit wordt gedaan toen wetenschappers onderzoeken wanneer insecten gekoloniseerd op een instelling op basis van hun gewicht en lengte .
The Absence of Bugs

Net als de aanwezigheid van bugs kan een aanwijzing in een moordzaken , kan de afwezigheid van insecten ook belangrijke informatie opleveren . Vliegen liever zonnig , buitenlocaties , dus als een lichaam binnenshuis wordt gevonden met fly eieren of larven , het lichaam was buiten op een bepaald punt en verhuisde .
Opsporing Misbruik

In sommige gevallen , insecten kunnen ontdekken misbruik van een slachtoffer die kan zijn gedrogeerd of vastgebonden . Bepaalde soorten vliegen worden aangetrokken door urine en uitwerpselen , en hun aanwezigheid op een plaats delict kan betekenen dat een slachtoffer werd mishandeld en achtergelaten in deze lichamelijke materialen.
DNA

Als een insect voedt een menselijk lichaam , kan vaak DNA worden geëxtraheerd uit het spijsverteringsstelsel . Deze informatie kan soms een verdachte te koppelen aan een slachtoffer .