Hoe Aardbevingen positieve invloed hebben op het milieu

? Als gevolg van de katastrofisch schade aangericht door aardbevingen , worden ze meestal gezien in een negatief daglicht . Echter , aardbevingen brengen voordelen voor mensen , milieu en de planeet als geheel . In het midden van hun epische vernietiging, zijn er een aantal positieve neveneffecten . Hoewel een aardbeving lijkt verwoestende , en is in zekere opzicht is het noodzakelijk om te onthouden is het een natuurlijk proces dat deel uitmaakt van de planeet natuurlijke cyclus van evolutie en regeneratie . Inzicht in de geologie

Earthquakes bieden dieper inzicht in de manieren waarop de wereld werkt . Voor al die mensen begrijpen over de aarde , is er nog veel onbekend is over de planeet. Het oppervlak van de planeet is de makkelijkste laag te verkennen . Onderaardse lagen zijn moeilijker te ontdekken omdat mijnbouw door geologische formaties en in vloeibare magma is complex , zo niet onmogelijk in bepaalde gevallen . De platen en organen onder het aardoppervlak zijn voortdurend in beweging, maar hun ontoegankelijkheid maakt dat moeilijk te controleren in detail. Aardbevingen versterken de natuurlijke bewegingen van deze organen , waardoor geologen om hun begrip van de planetaire lagen die niet kan worden gezien verder .
Push Minerals and Metals aan de Surface

Aardbevingen leiden tot een verschuiving in de rangschikking van de rock vormen , mineralen en ertsen , en tektonische platen . Door deze verschuivingen kunnen bepaalde delen van de aarde te worden gezogen in de grond en andere delen kunnen worden geduwd naar de oppervlakte . Aardbevingen vaak dwingen minerale en metaal - rijke afzettingen in de buurt van of boven het oppervlak , waardoor ze makkelijker te mijnen en te verzamelen.
Maak Fossiel gemakkelijker toegankelijk

Evenzo kan verschuiven platen fossiele brandstoffen , zoals aardolie en aardgas , gemakkelijker toegankelijk te maken. In feite , hoewel aardbevingen vaak van nature voorkomen , verrichting een seismische gebeurtenis stimuleren . Boren naar fossiele brandstoffen kan lichte aardbevingen veroorzaken . Terrestrische verschuivingen en boren hebben een delicate relatie met een vaak dramatisch beïnvloeden de andere . Een aardbeving kan een voorheen onbekende zak van natuurlijke hulpbronnen duidelijk te maken.
Maintain Planetary Balance

tektonische plaat verschuivingen en aardbevingen zijn onderdeel van de natuurlijke geologische cyclus van de planeet. Rock en bodem zijn voortdurend beneden getrokken in de gesmolten lagen van de planeet als de andere gesmolten materialen bewegen in de richting van het oppervlak , doorbreken en verharden . De planeet voortdurend recyclet zichzelf om het leven en aan te passen aan veranderingen op het oppervlak. Aardbevingen zijn een proces waarmee de planeet om een ​​levensverlengende evenwicht te behouden .