De aard van de Rock Salt die Zet Paars

Rock zout , " halite " of natriumchloride ( NaCl ) is meestal transparant of wit van kleur . Echter, er zijn bepaalde natuurlijke en door de mens veroorzaakte purper rots zouten. Steenzout wordt gevonden als een verdampende storting van grote, omheinde lichamen van zout water en kan minder dan een centimeter te meten om meer dan een mijl dik, volgens Middlebury College. De Verenigde Staten is de grootste producent van zout. Perzische Rock Salt

Perzische steenzout komt van nature voor in Iran en wordt gewonnen om zeldzame zout lampen die purply - blauw als verlicht maken . Sommige winkeliers van de lampen beweren dat er voordelen voor de gezondheid aan het gebruik van Perzische paars steenzout lampen , zoals beter slapen , minder allergieën en verbeterde ontspanning voor volwassenen en kinderen . Een voorbeeld is de Crystal Rock Salt Lamp. Deze lampen zijn " zeldzaam " en de kleur varieert van diep paars naar lavendel tot fuchsia .
Meteorieten Rock Salt

Het Johnson Space Center gemeld dat meteorieten bekend als de " Zag " en " Monahans " meteorieten werden gesplitst nadat ze werden ontdekt in 1998 , zegt G. Jeffrey Taylor bij de Hawaï Instituut voor Geofysica en Planetology . Kleine sporen van een paarse mineraal gevonden in de meteorieten en dit werd bevestigd in de eerste plaats steenzout zijn. De minerale had paars gedraaid als gevolg van de effecten van elektromagnetische straling ( kosmische straling ) op natriumchloride en kaliumchloride bevat binnen de steekproef .
Onzuivere Rock Salt

de glans van onzuivere steenzout - dat wat onzuiverheden bevat - varieert van doorschijnend tot transparant paars , afhankelijk van het monster en de omstandigheden waarin het gevormd. Kleurloze of witte monsters mogen ook worden getint rood , roze of blauw met een zijdeachtige uitstraling in de aanwezigheid van verontreinigingen. Een type onzuiverheid in steenzout is gemaakt van bacteriële puin , legt Iran Bentoniet . De bacteriën worden gevangen in het steenzout tijdens het proces van kristallisatie .
Bieten Rock Salt

De toestand van Columbus toegevoegd bietensap naar Salt Rock op de snelwegen in 2007 als een proef om te bepalen of het antivries eigenschappen verbeterd was in vergelijking met andere stoffen, zoals gewone zout , meldde Tim Doulin van The Columbus Dispatch . 1080 liter bietensap werden gekocht voor het project, dat gemengd met pekel waren ( een sterk geconcentreerde steenzout oplossing ) . De purply - bruin gekleurde resultaat was bedoeld milieuvriendelijk en minder corrosief te zijn .