Hoe Rocks North Georgia Identificeer

Georgië is een zeer divers staat in termen van de geologie en de aard van de rotsen daar gevonden . Er zijn vier verschillende regio's van de staat geclassificeerd door geologen . De rotsen in dit artikel besproken zijn te vinden meestal binnen de vallei en Ridge en Blue Ridge geologische regio's - de twee meest noordelijke gebieden . Rock verzamelaars en amateur petrologen wellicht geïnteresseerd zijn in de aard van de rotsen te vinden in de noordelijke delen van de staat , als gevolg van de bergachtige landschappen en valleien gelegen there.Things je nodig hebt
gids voor de soorten gesteenten gevonden in het Zuiden
Een zak of tas om stenen te dragen voor de inzameling
Toon meer instructies
identificeren Rocks in Noord-Georgië
1

Bestudeer de typografie en het terrein van Noord-Georgië . Dit zal helpen elke rots jager begrijpen waarom verschillende soorten gesteenten bevinden zich in dit gebied van de staat . Allemaal van de hoogste punten van Georgië zijn gelegen in het noordoostelijke deel van de staat . De Noord-Georgia bergen vormen een deel van de Blue Ridge bergketen die Black Rock Mountain , de hoogste piek in de staat omvat . De noordwestelijke regio van de staat bestaat uit de vallei en Ridge geologische omgeving , en veel verschillende soorten rotsen zijn daar te vinden . Kopen van 2 Vulkanische rotsen zoals deze zijn te vinden in het noordoostelijke deel van Georgië.

Word geïnformeerd over de aard van de rotsen in de sectie Blue Ridge . Net als vele andere bergketens aan de oostkust , zijn er grote hoeveelheden van metamorfe gesteenten . Er zijn ook stollingsgesteenten , zoals metagranite en Gneis , en diverse mafische rotsen. Daarnaast zijn er verschillende bronnen van marmer en talk zich binnen deze regio .

Een belangrijk deel van het goud werd ontdekt in Dahlonega in de vroege jaren 1800 , en een mijn , en later een kleine munt , werden opgericht voor een periode van ongeveer 30 jaar .

Studie 3 de rijke bronnen van de rotsen in de vallei en Ridge geologische omgeving. Dit gebied is gelegen in het noordoostelijke deel van de staat , en bestaat uit Paleozoïcum sedimentaire gesteenten , evenals dolostone en kalksteen . De stad Cartersville is gevonden om bariet en oker , waarvan de laatste is normaal gesproken een gouden - geel of geel - bruine kleur bevatten . Aantal opmerkelijke soorten marmer worden gevonden met de vallei en Ridge gebied , waaronder blauw - of zwart - geaderde Creoolse marmer , dat is gevestigd in Pickens County. Etowah marmer , die zalm of roze van kleur verschijnt , wordt gewonnen uit steengroeven in de buurt Tate , Georgië.