Conodont Fossil Kleuren

conodont fossielen zijn te vinden in grote hoeveelheden in de mariene sedimentaire gesteenten uit bijna 300 miljoen jaar geschiedenis van de Aarde . Hoewel van nature een lichte amberkleur , de organische elementen van conodont fossielen van kleur veranderen als gevolg van hitte en druk op een consistente manier die wordt uitgedrukt in de conodont kleur verandering index ( CAI ) . Geologen zijn in staat om deze index gebruiken om te bepalen hoeveel warmte een sedimentair gesteente werd blootgesteld aan in hun ontwikkeling , die kan helpen bij de ontdekking van fossiele brandstoffen zoals olie en aardgas . Conodonts en de winning

Conodonts zijn uitgestorven eellike organismen die leefden in het mariene milieu uit de late Cambrium tot de late Trias . De meeste kennis over hen komt uit microscopische fossielen van kaak en teethlike monsters gevonden in sedimentaire gesteenten . Conodonts zijn gemakkelijk uit hun omringende gesteente door het oplossen van de rotsen in een zwak zuur als azijn of azijnzuur , omdat het zuur de rots kan oplossen zonder beschadiging van de apatiet of fosfaathoudende chemische structuren van de fossielen .
Conodont wijziging Index

Observation onder een microscoop blijkt dat Conodonts lijken te licht amberkleurig , dus de eerste fase van de schaal correleert een licht oranje , licht bruin of geel verschijning aan fossielen die een maximale warmte van ervaren minder dan 176 graden Fahrenheit ( 80 graden C ) . Conodonts die lijken te donkerbruin kende een maximale warmte van 176-284 F. Conodonts die lijken donker te zijn grijsachtig bruin kende een maximale warmte van 284-392 . Conodonts die lijken te donkergrijs zijn ervaren een maximale warmte van 392-572 F. Conodonts die zwart lijken te zijn ervaren een maximale warmte van 572-896 F. Conodonts die lijken te hebben werd bleek grijs of wit kende een maximale warmte van minstens 752 F.
gebruikt voor de conodont Wijziging Index

Omdat de kleuren van conodont fossielen correleren nauwkeurig de blootstelling van omliggende sedimentaire gesteenten te verwarmen , kan de CAI worden gebruikt om wetenschappers te helpen beter inzicht in de geologische geschiedenis van de rotsen . Hierdoor kunnen geologen om te bepalen of deze rotsen begonnen het proces van verandering naar metamorfe gesteenten , of liggen in de buurt metamorfe gesteenten , wat zou kunnen betekenen nabijheid van fossiele brandstoffen of andere waardevolle mineralen gevormd onder extreme hitte en druk . Met name het onderzoek van de kleur van conodont fossielen is van essentieel belang bij de evaluatie van oliehoudende leisteen en teerzand .
Voordelen en nadelen van de conodont Wijziging Index

Een voordeel gebruik conodont fossiel kleuren als een manier om de blootstelling van sedimentaire gesteenten om warmte vast te stellen is dat het proces van het extraheren en analyseren conodont fossielen is eenvoudig en vereist goedkoop en gemakkelijk toegankelijk materiaal . Helsen , David en Freemont ook rekening mee dat het proces van conodont fossiele kleuranalyse meer exacte door het gebruik van geautomatiseerde Kleurenfoto analyse wordt gemaakt . Echter , Conodonts als een klasse van organismen uitsterven en verdwijnen uit het fossiele verslag aan het einde van het Trias , en dus het CAI kan niet worden toegepast op rotsen minder dan 200 miljoen jaar oud .