Fossielen gevonden in Trees & op schors

Een fossiel is een " overblijfsel , spoor of indruk " van dergelijke dingen zoals dieren, insecten of bladeren op de aardkorst , volgens de Encyclopedia Britannica . Fossilisatie kunnen ontstaan ​​op bomen, die een hars genaamd amber die vallen wat er op het oppervlak en uiteindelijk fossiliseren het uitstoten. Insecten zoals boomschors luizen en muggen worden vaak gefossiliseerd in amber. Blad Fossielen

bladeren kunnen worden versteend op oppervlakken van een boom . Gemeenschappelijke bladeren gevonden fossielen van onder esdoorn , esdoorn , ginkgo , wilg , populier , eik en varens , die bestaan ​​uit een centrale kam met aderen overkoepelende weg van de rand, net als de moderne varen bladeren. Het meeste blad fossielen zijn niet erg groot - slechts ongeveer 2 tot 4 centimeter in lengte - . Maar sommige zeldzame fossiele blad ontdekkingen hebben exemplaren van meer dan 6 meter lang leverde
Versteend Hout

Bomen en zelf blaffen kan verstenen over duizenden jaren . Wanneer een boom of een stuk schors fossiliseert , is het bekend als versteend hout . Verstening gebeurt wanneer het mineraal silica langzaam vervangt de cellen van boomschors , totdat het hele stuk schors of een boom wordt versteend . Volgens fossiele website Fossiele Plant ( fossilplant.com ) , na verstening de hele cel make-up van een versteende boom is nog steeds structureel identiek aan hoe het vroeger was , behalve dat het stevige rock. Fossiele Plant stelt dat hele bossen gefossiliseerde kan worden onder de juiste omstandigheden .
Reptile Fossielen

Reptile fossielen op bomen of boomschors zijn zeldzaam , maar ze doen bestaan ​​. Een zo'n reptiel fossiel , bekend als Hylonomus lyelli , werd ontdekt door Nova Scotia geoloog John William Dawson in 1859 in een boomstam in Joggins , Nova Scotia . De Hylonomus lyelli fossiel is beroemd omdat het wordt verondersteld te zijn " de enige fossiel ontdekt van de vroegst bekende reptiel , " volgens de Vancouver Sun , en de data van ongeveer 312 miljoen jaar geleden .
Seed Fossielen