Fossielen gevonden in Marathon County, Wisconsin

Wisconsin staat heeft zowel zeebodem en droog land op afwisselende periodes van de geschiedenis. Fossielen van land en zee dieren zijn gevonden in de sedimentaire gesteenten in de staat. Deze fossiele soorten variëren van Krijt Leeftijd mariene fossielen fossielen zoogdier uit de laatste ijstijd , die 12.000 jaar geleden eindigde . Hoewel er niet veel fossiele bedden in Marathon provincie, zijn verschillende fossiele soorten van opmerkelijke wetenschappelijke belangstelling zijn er gevonden . Stag Moose Fossiele

In september 2007 de fossiele resten van een hert eland werden gevonden op een boerderij in de buurt Bevent . Deze dieren zijn uitgestorven al ongeveer 12.000 jaar , gestorven aan het eind van de laatste ijstijd . De dieren zagen vergelijkbaar met elanden van vandaag, met verschillen in de snuit en hoorns . Hoewel een paar andere hert eland fossielen zijn ontdekt , dit is belangrijk omdat het de verste noorden van elke gevonden. Er wordt gedacht dat de dieren liever habitats vergelijkbaar met elanden van vandaag en migreerden het noorden als het klimaat veranderd . Wetenschappers denken dat de moderne eland kan in het uitsterven van het hert eland hebben geholpen door competitie voor voedsel .
Kwallen

Een grote groep kwallen fossielen zijn gevonden in een steengroeve bij Blackberry Hill. De kwallen zijn de grootste fossielen van deze oude roofdieren in de wereld, wat het meten van een volle meter over . Deze ontdekking is ongebruikelijk, omdat kwallen zijn zacht bodied wezens en , als zodanig , niet vaak verstenen . Wetenschapper Dr James Hagadorn van het California Institute of Technology ( caltech.edu ) beweert dat de vondst verandert ons begrip van het Cambrium voedselketen structuur . Het meeste van wat we weten uit fossielen is geleerd van dieren met harde lichaamsdelen . Verdeling van de fossielen is een belangrijke factor bij het bepalen van het oude voedselketens en ecosystemen .
Protichinites En Climactichnites

Protichinites en climactichnites zijn alle vormen van tracks die vroege dieren gemaakt tijdens het verplaatsen over het land . Samen met kwallen fossielen , de Blackberry Hill depot bevat een schat van deze gefossiliseerde sporen . De tracks zijn de oudste gevonden op het land en zijn gedacht te worden gecreëerd door de eerste soort om uit de zee . De dieren zijn overgehaald op het land door matten van microbe voedselbronnen , die ook kan hebben bijgedragen aan de sporen te bewaren . In 2010 ontdekten wetenschappers fossielen van dieren die ze denkt dat in de groeve veel van deze nummers hebben geproduceerd .
De eerste Land Dieren

In 2010 , Joseph H. Collette van de afdeling Aardwetenschappen van de Universiteit van Californië ( universityofcalifornia.edu ) en James W. Hagadorn van de afdeling Aardwetenschappen van het Denver Museum of Nature and Science ( dmns.org ) meldde de ontdekking van drie soorten geleedpotigen waarschijnlijk verantwoordelijk voor veel van de tracks op de Blackberry Hill deposito's. De mictomerus melochevillensis is de eerste geleedpotige bekend dat is niet een trilobiet . Het is 10 cm lang , met 11 paar poten . Er wordt gedacht de protichnite en diplichnite tracks te hebben verlaten . De mosinieia macnaughtoni is ongeveer even groot , maar heeft flipper - achtige poten . Een derde geleedpotige, arenosicaris inflata , hoogte van 3 cm . De dieren waren allemaal opmerkelijk bewaard gebleven en zal kunnen wetenschappers veel leren over het eerste leven te kruipen van de oude zeeën op het land .