Fysische eigenschappen van Kobalt

Kobalt is een overgangsmetaal nature in meteorieten ertsen en een aantal andere metalen . Kobalt heeft een aantal belangrijke eigenschappen die nuttig is voor verschillende toepassingen . Kobalt en zijn verbindingen hebben een breed scala van toepassingen , van legeringen in de onderdelen van vliegtuigmotoren op batterijen en galvaniseren . Het is een onderdeel van vitamine B12 . Algemene eigenschappen

Kobalt werd ontdekt in 1735 door de Zweedse chemicus Georg Brandt . Het is een glanzende , blauw- wit metaal dat is zowel hard en bros . Het is gebruikt sinds de oude Egyptische tijden om glas te kleuren diepblauw , hoewel dat effect was waarschijnlijk te wijten aan bismut tot de 18e eeuw . Volgens Webelements.com , kobalt heeft een hoge smelt-en kookpunt temperaturen van 1.768 Kelvin en 3200 Kelvin , respectievelijk . Door de relatief kleine atoomstraal , kobalt heeft een hoge dichtheid van 8,9 gram per kubieke centimeter . Net als andere metalen , kobalt is een goede geleider van warmte en elektriciteit . Kobalt taai , waardoor het gemakkelijk kan worden getrokken in draden; maar in vergelijking met andere metalen heeft het slechts een matige maakbaarheid .
Magnetisme

Cobalt is een van slechts drie metalen aan natuurlijke ferromagnetisme vertonen . Dat verschijnsel doet zich in atomen zoals kobalt die ongepaarde elektronen . Als de elektronen zich op de juiste afstand van elkaar , elk ongepaard elektron kan de spin van nabijgelegen elektronen beïnvloeden . De uitlijning van individuele spins in een significante magnetisch effect .

Ferromagnetische metalen zoals kobalt tonen aantrekkingskracht van een magnetisch veld . Bij hoge temperaturen , kobalt verliest dat ferromagnetische zin met de thermische energie van de atomen voldoende is om de interactie tussen naburige elektronen overwinnen .
Alloys
kobalt wordt gebruikt legeringen voor straalmotor onderdelen .

Legeren kobalt met andere metalen kan leiden tot het ontstaan ​​van een magnetisch materiaal , zoals alnico , die kan worden gebruikt in elektrische motoren , microfoons , luidsprekers en andere toepassingen die sterk , permanente magneten . Kobalt wordt vaak gelegeerd met kleine hoeveelheden chroom om de hittebestendige basis van een reeks super - legeringen , zoals die welke in de onderdelen van turbinemotoren vormen . Kobalt is een belangrijk bestanddeel van vele materialen gebruikt om snijgereedschappen vanwege zijn hardheid en slijtvastheid .
Katalysator

Net als andere overgangsmetalen , cobalt is gedeeltelijk gevuld elektron energieniveaus die een aantal nuttige chemische en fysische eigenschappen , waaronder het vermogen om als katalysator in chemische processen bieden . De vacatures in de gedeeltelijk gevulde elektron energie fungeren als een plaats voor de adsorptie van reactanten en deze fysieke verschijnsel kan leiden tot het faciliteren van een aantal chemische reacties . Kobaltkatalysatoren zijn bijzonder belangrijk in de reacties van koolwaterstoffen.