Wat voor soort informatie krijgen we Van Fossielen

? Fossielen zijn de overblijfselen van levende organismen of het bewijs van hun activiteit die zijn begraven in sediment en bewaard , zegt New World Collegiate Dictionary Webster's . Paleontologen bestuderen fossielen te leren wanneer verschillende soorten levensvormen verschenen en wat hun ontwikkeling , bestaan ​​en extincties ons vertellen over de gevolgen van de veranderende omstandigheden op aarde . Met behulp isotoop paren met een lange halfwaardetijd , radiometrische datering biedt een middel om nauwkeurig bepalen van de leeftijd van individuele fossielen , zegt Actie Bioscience . Milieu-informatie

Fossielen onthullen informatie over het klimaat en andere milieukenmerken van de tijd en de locatie waar ze werden gevormd . Het vergelijken van de vroege fossielen later enen en tegen de huidige bewijs van milieu en klimaatverandering over miljoenen jaren . Als voorbeeld , het Petrified Forest National Park in Arizona staat als bewijs dat deze woestijn eens genoeg regen om de groei van grote bomen te ondersteunen ontvangen , zegt de National Park Service . Deze lange wetenschappelijke plaat is van vitaal belang voor studies over de bron van de huidige opwarming van de aarde trends. Fossielen ook de impact van katastrofisch evenementen op levende organismen, zoals de plotselinge uitsterven van de dinosaurussen 65 miljoen jaar geleden kenbaar na een grote meteoor landde in de Golf van Mexico .
Geologische informatie

Fossielen waardevolle aanwijzingen voor geologen zoek naar natuurlijke hulpbronnen . De aanwezigheid van specifieke soorten en hoeveelheden pollen en spore fossielen helpt geologen dateren deposito's van kolen en bevestigen hun verbinding , met vermelding van de soort kolen waarschijnlijk aanwezig zijn, zegt de US Geological Survey .

Fossielen spelen ook een belangrijke rol in het ontwikkelen en ondersteunen van theorieën van continentale drift en platentektoniek . Mesosaurus fossielen , bijvoorbeeld , zijn te vinden in zowel Afrika als Zuid-Amerika . Dit dier bestond alleen in ondiep , zoet water omgevingen , met vermelding van de twee land gebieden werden verbonden als het bestond tijdens de late Paleozoïcum . Zeeleven fossielen, zoals die van ammonieten , zijn er in overvloed op een hoogte van 12.000 voet in de nabijheid van het Himalaya-gebergte ; dergelijke bevindingen beïnvloeden het begrip van geologische processen te traag om te worden waargenomen .
Evolutionary Informatie

Jongere rotsen liggen boven op oudere gesteenten , en alle fossielen die ze bevatten optreden op dezelfde universele en voorspelbare volgorde . De vroegst bekende fossielen, 3,5 miljard jaar geleden gedateerd aan , bestaat uit bacteriën , dan algen en microscopische plankton . Wetenschappelijke gegevens uit de jaren 1800 tot heden te geven dat levende organismen complexer zijn geworden als de tijd is verstreken . Paleontologen die een studie van de structuren van het verleden levende organismen mee gelijkenissen , mutaties en geleidelijke veranderingen , bijvoorbeeld , van de vroegste versie van de paardachtigen tot moderne paarden. Ze vinden het bewijs dat dolfijnen , walvissen en bruinvissen families afstammen van een landdier . Echter , van een strikt lineaire evolutionaire theorie niet veel fossielen verklaren vanuit de Vendian periode 560 miljoen jaar geleden , waarin wetenschappers in staat om te categoriseren op zelfs het meest elementaire niveau zijn geweest .