Wat is de moedermaatschappij van Rock Serpentinite & Speksteen

? Wanneer stenen worden blootgesteld aan bepaalde voorwaarden , zoals warmte of druk , ondergaan ze een metamorfose . Dit verandert ze in een ander soort van rock, met iets andere eigenschappen dan voorheen. Sommige stenen kunnen worden veranderd in verschillende soorten andere rotsen met metamorfose . Serpentinite en speksteen , twee soorten van rock, delen dezelfde bovenliggende steen. Peridotiet Eigenschappen

peridotiet bestaat voornamelijk uit het mineraal olivijn , volgens de USGS Cascades Volcano Observatory website. Olivijn bevat ijzer en magnesium en is meestal groen en glazig kijken. Peridotiet varieert in kleur van groen naar bruin tot grijs of zwart . Peridotiet De textuur is grof en kristallijn . De stof is gewoonlijk dicht . In gem vorm , peridotiet wordt peridot . Het American Museum of Natural History merkt op dat peridotiet , zijnde een xenoliet , kan soms diamanten bevatten . Daarnaast kunnen peridotiet bevatten ook granaten .
Soorten peridotiet

Verschillende soorten peridotiet bestaan. Een type peridotiet staat bekend als lherzolite . Lherzolite vormen meestal in de bovenste mantel van de aardkorst , waaronder oceaan vloeren , volgens het American Museum of Natural History . Een ander type peridotiet is harzburgite . Harzburgite bestaat uit meer dan olivijn lherzolite , en minder orthopyroxeen en clinopyroxeen . Dunite , een andere vorm van peridotiet , bestaat bijna volledig uit olivijn , volgens het Ministerie van Geologische Wetenschappen aan Cal Poly Pomona .
Locaties van peridotiet

de Aarde mantel wordt meestal van peridotiet samengesteld , volgens het American Museum of Natural History . Geological Sciences Department Cal Poly Pomona 's merkt op dat peridotiet treedt binnen vier verschillende geologische gebieden : in combinatie met andere rotsen van soortgelijke samenstelling in massa , in vulkanische snoeken, binnen rotsen met hoge kalium en natrium samenstelling en in alpine -achtige berg riemen. Vrienden van Edgewood Natural Preserve legt uit dat wanneer tektonische platen onder de zee elkaar ontmoeten , een rand van een plaat gaat onder de andere plaat . Deze duwt dan sedimenten en rotsen vorm, met inbegrip peridotiet .
Metamorphosis

peridotiet kan veranderen in andere soorten rock met een metamorfose proces . Dit proces treedt op wanneer peridotiet wordt blootgesteld aan warmte , druk of chemische vloeistoffen , volgens Georgia Perimeter College . Na blootstelling aan een van die factoren , peridotiet wordt een van twee verschillende soorten rock. De eerste is serpentinite . Serpentinite is een dichte , donkergroene rots die asbest kan bevatten . Speksteen , ook bekend als steatiet , een steen die ook is gevormd uit peridotiet . Deze rots is gemaakt met iets meer water dan serpentinite , waardoor speksteen zachter . Speksteen bevat talk en chloriet , die kan maken de rots voelen glad .
Luchtreiningings Voordelen

In 2008 werd ontdekt door Columbia University promovendus Sam Krevor dat peridotiet absorbeert koolstofdioxide . Volgens de Miller - McClune online tijdschrift , het proces van het testen ultramafic rots in de mogelijkheid te controleren verwarmen kooldioxide begon in 2003 . Peridotiet bleek zowel snel en efficiënt verwijderen van koolstofdioxide zijn . Dit bewijst waardevol onderzoekers omdat de steen kan worden gebruikt bij het verwijderen van lucht emissies bij sneller dan ze worden uitgezet . Een nadeel is echter dat het opslaan van de koolstofdioxide moeilijk te doen zou kunnen worden.