Definitie van een Preserved Fossil

Een fossiel is het fysieke bewijs van een plant of dier dat ooit op aarde geleefd . Het kan een echte blijven , zoals botten en bladeren, of het resultaat van de activiteit , zoals voetafdrukken . Een bewaarde fossiel , ook bekend als een " ware vorm fossiel " is een die intacte of vrijwel intact blijft , vanwege de wijze waarop het werd gefossiliseerd . Geconserveerde fossielen zijn zeldzaam ; de meeste fossielen te lijden schade als gevolg van verwering en sedimentatie voordat ze worden ontdekt . Leeftijd van een fossiel

De term " fossiel " wordt in het algemeen toegepast op ontdekkingen van eerdere levensvormen die teruggaat ten minste enkele duizenden jaren . Volgens paleobotanische Research Group, de oudste fossielen op de plaat zijn bijna 3,5 miljard jaar oud . Ze zijn microfossielen in de algen familie . Fossielen van complexe , meercellige levensvormen dateren van 600 miljoen jaar oud .
Behoud Met Wijziging

De twee belangrijkste vormen van conservering van fossielen zijn die ontwikkeld in de tijd met de wijziging en die zonder de effecten van de wijziging . Conservering van fossielen met verandering komt vaker voor . De oorspronkelijke levensvorm wordt geheel of gedeeltelijk veranderd in nieuw materiaal . Dit omvat verstening , carbonisatie of herkristallisatie van de oorspronkelijke organische stof . Een ander voorbeeld van verandering is de vervanging . Dat is wanneer het harde deel van het leven vorm wordt vervangen door een nieuw mineraal. Bijvoorbeeld , versteend hout is afkomstig van een boom waarin het hout volledig is vervangen door silica.
Behoud ongewijzigd

Fossil behoud ongewijzigd : de toestand van de oorspronkelijke organische stof blijft ongewijzigd . Fossielen meestal intact ontdekt onder andere botten , schelpen en tanden. Een proces dat resulteert in vinyl resterende intacte heet Amber . De organische stof, zoals een insect , is omgeven door een natuurlijke boom hars die uithardt rond het object behoud het. Ijs bewaart ook dieren en planten . De wollige mammoet , uitgestorven voor duizenden jaren , is gevonden goed bewaard gebleven in Siberische gletsjers. Andere geconserveerde fossielen zijn ontdekt in teerputten waar kleverige olie wordt gecrediteerd met het voorkomen van verval .
Belang van Fossielen

Fossielen zijn waardevolle stukken van een universele puzzel die paleontologen mogelijk maken , en andere wetenschappers , om te leren over biologische organismen die in een periode van tijd dat onze dateert bestond. Het begrijpen van het oude leven en de omgeving waarin het bestond helpt verklaren klimaat verandert, hoe het leven zich aanpast en instort , en geologische en geografische veranderingen .