Archeologie Methoden

Een sub - discipline van de antropologie , archeologie is de studie van materiële resten achtergelaten door mensen, dieren en geologische gebeurtenissen . Het bestuderen en analyseren van deze materialen zorgen voor vitale informatie over het verleden . Wetenschappelijke opgraving en analyse van archeologische gegevens gaat rigoureus onderzoek , gedetailleerde planning , nauwkeurige uitvoering van technieken en uitgebreide documentatie . Er zijn verschillende methoden voor site- onderzoek, opgraving en dating . Een groot deel van de archeologische wetenschap richt zich op de context van een ontdekkingen , bijvoorbeeld , hun locatie in geologische lagen sediment of met betrekking tot een historische periode . Onderzoek

Uitgebreid onderzoek noodzakelijk is voor de selectie van de meest veelbelovende locaties en de beste gebieden om te graven binnen een site . Archeologen moeten weten , voorafgaand aan de opgraving , zo veel mogelijk over de cultuur die het gebied bewoonden . Moderne archeologie is gericht op het beantwoorden van vragen over het verleden culturen of gebieden door de opgraving van informatie . Artefacten , fossielen of bodemmonsters kan informatie verschaffen over het verleden , dat is de sleutel bij het ​​formuleren van theorieën van de geschiedenis .
Opgraving

Een archeologische site is onderzocht voordat opgraving tot aanduiding van grootte en plaatsing van afzonderlijke opgravingen. De site wordt vaak gekenmerkt in een rasterpatroon voor het graven rechthoekige gebieden ; Echter, sommige opgravingen gebruiken van steekproeven loopgraven . Gebaseerd op onderzoek , een team van archeologen uitgegraven locaties vermoed artefacten , structuren of fossielen bevatten . De eerste graven kunnen worden uitgevoerd door menselijke arbeid of machines; echter, wanneer artefacten zijn gevonden of historisch significante diepte is bereikt , het graven wordt fijner uitgevoerd . Hand - schoppen, pikhouwelen en tandenborstels worden vaak gebruikt voor het scheiden van belangrijke voorwerpen uit de omringende gesteente of de bodem. Afgegraven grond wordt gezeefd door schermen, die fragmenten die anders zouden zijn gemist onthult .
Dating

Dating opgegraven voorwerpen is een lastig proces en vaak beladen met controverse . Er zijn vele dateringsmethoden , sommige zijn minder nauwkeurig dan anderen . Koolstofdatering , waarmee de hoeveelheid koolstof -14 aanwezig meet in een monster , is een van de meest accurate vorm van dating , maar kan op heden alleen organische verbindingen. Uitgaan is ook mogelijk door het identificeren geologische laag waarin een artefact is gevonden . Sommige objecten worden gedateerd door dingen gevonden in de buurt hen die verondersteld te behoren tot dezelfde periode . Archeologen besteden ook veel aandacht aan een site stratigrafie , of de patronen van bodemlagen die het artefact of functie bedekt . De patronen kunnen helpen archeologen identificeren verleden geologische processen en weerpatronen . Context van een ontdekking in de lagen kan zijn leeftijd aangeven . Dendrochronologie is een vorm van dating , die het aantal concentrische ringen gebruikt in een boom aan de leeftijd te beoordelen .
Data-analyse en verwerking

Elke verzameld van een opgegraven site data , zoals artefacten , functies of geologisch bewijs , is een belangrijk onderdeel van het archeologische verleden en moeten worden gedocumenteerd . Archeologen nummer , catalogus en foto iets opgevangen van een site . Ze nemen ook uitgebreide toelichting op archeologische gegevens en de methoden van de opgraving . Grondige verwerking van de gegevens is belangrijk voor een goede analyse. Zodra het veldwerk voltooid , wordt de verzamelde gegevens geanalyseerd laboratoria die relatieve en absolute ouderdom identificeren . Laboratoria ook sedimenten en resten van planten en dieren te identificeren op de site.