Wat helpt Fossielen

? Fossielen zijn bewaard gebleven sporen van vroegere planten en dieren leven . Ze kunnen resten van organismen , zoals botten , tanden , schelpen en bladeren ; maar zij kunnen ook resten van de activiteit , zoals holen , nesten , uitwerpselen of voetafdrukken . Veel elementen dragen bij tot het maken van een fossiel . Behoud altijd gebeurt bij toeval . De elementen moeten precies goed zijn , en de plant of dier moet worden op de juiste plaats op het juiste moment , voor verstening te voorkomen. Extreme Cold

Extreme kou is een manier om een fossiel wordt bewaard . Invriezen is een van de zeldzaamste vormen van fossilization omdat de omstandigheden moeten precies goed zijn. Een dier valt meestal in een put of spleet waar het wordt bevroren totdat deze vast wordt ontdekt . Deze vorm van verstening is ideaal omdat het kan behouden bot , huid, spieren en inwendige organen . Sommige dieren die werden zijn flash bevroren zijn ontdekt met voedsel nog in hun monden en magen .
Dry Air

De droge lucht in dorre woestijngebieden kunnen helpen om een fossiel . Drogen is een vorm van bewaring , ook bekend als uitdroging . De droge lucht verwijdert alle vocht uit een organisme , zo blijft het, vocht is een sleutelelement ontleding . Droge lucht kan mummificeren en het behoud van zachte weefsels zoals de huid en organen.
Teer

Teer , ook wel bekend als asfalt , is een uitstekende conserveermiddel. Teer is afkomstig van ruwe olie dat sijpelt door scheuren in het aardoppervlak . Aangezien de lichtere elementen in de olie verdampen , wordt een dichte , kleverige , teerachtige substantie achtergelaten . Deze stof kan fossielen maken door het behoud van botten, tanden , schelpen , exoskeletons en plantenzaden . De La Brea -teerputten in Los Angeles zijn een goed voorbeeld van hoe teer fossielen, hebben zo veel fossiele resten gevonden in en rond het gebied .
Boom Sap

Tree sap wordt gepolymeriseerd en omgezet in amber . Veel gefossiliseerde insecten zijn gevonden ingekapseld in het oranje . Net zoals in de film " Jurassic Park ", een insect landt op een boomtak en raakt gevangen in sap . Zodra het sap met de insect binnenkant wordt gepolymeriseerd en omgezet in amber, heb je de fossiele resten van een prehistorische insecten .
Bij afbraak

Hoewel ontleding gewoonlijk wordt geassocieerd met de recycling van organische materialen , soms ontleding kan leiden tot verkoling , waardoor een fossiel . Verkoling optreedt wanneer een plant of dier ontleedt en laat alleen koolstof achter . De koolstof maakt vervolgens een indruk in een rots die de omtrek van het fossiel laat zien .
Petrification

Petrification kan optreden een van de twee manieren om een ​​fossiel te maken. Het organisme kan worden versteend door een proces genaamd vervanging, waarbij water lost geen harde onderdelen en vervangt ze door minerale stoffen . Dit proces gebeurt heel langzaam in de tijd ; de meest voorkomende vervanging mineralen zijn calciet , silica , pyriet en hematiet . Permineralization is de tweede manier verstening kan optreden . Tijdens permineralization , water draagt ​​mineralen die het organisme microscopische poriën en holtes te infiltreren , het produceren van steen -achtige fossielen.