Waar Fossielen zoeken in Missouri

De geologie van Missouri is divers , en daarom kunt u een breed scala aan fossielen te vinden in de staat. Bijvoorbeeld , de rotsen van de St. Francois -gebergte in het zuidoostelijke deel van de staat zijn enkele van de oudste in de Midwest , dat dateert uit 1,5 miljard jaar . Volgens de Missouri Fossielen studie door Bruce L. Stinchcomb , Ph.D , lagen van het Precambrium tot Pleistoceen tijdperken gewas binnen de staat , en veel van deze bevatten fossielen . Mastodon State Historic Site

ligt 20 mijl ten zuiden van St. Louis aan de Interstate 55 in Jefferson County is de Mastodon State Historic Site . Deze site bevat de Kimmswick Bone Bed , waar wetenschappers vonden de eerste echte bewijs is dat mensen naast elkaar met de Amerikaanse mastodont in oostelijk Noord-Amerika . Beenderen van mastodonten en andere uitgestorven dieren werden hier ontdekt in de vroege jaren 1800 . Bezoekers kunnen lopen naar de Kimmswick Bone Beds om te zien waar de botten en Paleo -Indiaanse artefacten werden gevonden .
St. Francois Bergen

In de St. Francois bergen van Zuidoost- Missouri , kunt u fossielen van zeedieren bewaard in de sedimenten geërodeerd uit de bergen te vinden. In Madison County aan de oostelijke kant van de bergen , kunt u Cambrium - tijdperk fossielen te vinden in de dunne bedden van leisteen en schalieachtig kalksteen in dolomiet . Fossielen omvatten 12 soorten brachiopoden , 41 soorten trilobieten , koralen , crinoid fragmenten en buikpotigen .
St. Louis , I-44

In St. Louis , in de buurt van de kruising van Interstates 44 en 244 en ten westen van de kruising langs de I - 44 , kun je trilobieten , weekdieren , Platyceras buikpotigen en echinoids.in vinden multi-gekleurde leisteen uit de Mississippian leeftijd , Warschau formatie . De schalie is interbedded met Crinoidal kalksteen , underlain door Keokuk kalksteen. De laag over de top is Salem kalksteen .
St. Louis , I- 170

weg snijdt op de Interstate 170 , aan de oostelijke kant van Lambert International Airport , kunt u ongewervelden en mariene gewervelde dieren vinden in de leisteen , steenkool en kalksteen . U kunt ook macrofossielen vinden - bewaard blijft groot genoeg om te zien zonder een microscoop - in de fosfaat knobbeltjes . Deze fossielen zijn van het Pennsylvania leeftijd , Bandera en Altamont formaties .