Heeft Planets Noodzaak van een maan naar Support Life

De mogelijkheid van leven op andere planeten fascineert veel mensen - van science fiction schrijvers , zoals Isaac Asimov , tot wereldberoemde wetenschappers , zoals Carl Sagan ? . Wat is overeengekomen is dat het heel goed mogelijk , evenals waarschijnlijk is, dat het leven op andere werelden bestaat. De rol van de maan in zo'n wereld zou kunnen zijn veel minder dan verwacht en het planetaire leven kan zelfs bestaan ​​op een planeet zonder maan. Rol maan

Hoewel de maan op aarde speelt wat ingewikkelde rol met betrekking tot de natuur , haar afwezigheid zou niet voorkomen dat het leven van de vorming op aarde . Planten in leven te blijven op basis van licht van de zon , evenals water , waardoor ze volledig onafhankelijk van de maan . Centraal effect van de maan veroorzaakt getijden om in en uit te gaan - als ze worden getrokken door de maan zwaartekracht en de rotatie van de aarde . De getijden hebben vele wezens evolueren met de aanpassingen die afhankelijk zijn van de getijden veroorzaakt .
Life on Moons

Niet alleen een planeet niet noodzakelijk een maan voor het leven nodig hebben , maar het leven kan ook evolueren op de maan zelf . Moons het hele zonnestelsel hebben verschillende samenstellingen , waarvan sommige rock- based , net als de maan van de aarde . Anderen - zoals de maan van Saturnus , Titan - zijn samengesteld uit voornamelijk stikstof ; echter Titan bevat ook vloeibaar methaan meren die leven kunnen herbergen . De meren worden verondersteld om vloeibaar te blijven omdat de immense zwaartekracht van Saturnus wordt verondersteld om voortdurend buigen de planeet, het voorkomen van bevriezing .
Benodigdheden voor Leven

Benodigdheden voor leven veranderen voortdurend , meestal leunend naar minder eisen . Wel is bekend dat bij ijsvorming op een planeet , is het zeer waarschijnlijk dat kleine bacteriën bestaan ​​. Dit is een reden waarom astronomen zo geïnteresseerd zijn in het verkennen van Mars , die ijskappen dat zelfs water kan de haven in ondergrondse reservoirs bevat .
Kansen van Life

De kansen het leven uit te breiden met elke ontdekking wetenschappers en astronomen maken . Naarmate de technologie toeneemt, sterrenkundigen zijn nu in staat om planeten rond zonnen , die normaal zijn uiterst moeilijk te detecteren detecteren omdat ze niet licht te sturen op de manier zonnen doen . De eerste planeet dacht naar de juiste locatie voor het leven te bestaan ​​is Gliese 581g . Deze planeet draait rond een rode dwergster die ligt op ongeveer 20 lichtjaar afstand .