Hoe Is Pluto naar Neptunus Gerelateerde

De zonnestelsel omvat enorme afstanden . De planeet Mars is ongeveer 236 miljoen mijl van de aarde ; andere 550 miljoen mijl brengt u naar Jupiter ; en 2,7 miljard mijl van de aarde ligt de meest verre planeet in het zonnestelsel , Neptunus . Deze titel was ooit in handen van Pluto , maar in 2006 astronomen heringedeeld Pluto als een dwergplaneet . Neptunus en Pluto delen een aantal kenmerken . Planetaire Objecten

Voor een lange tijd , zowel Neptunus en Pluto werden beschouwd als planeten . Neptunus werd ontdekt in 1846 en Pluto werd ontdekt in 1930 . Beide objecten werden beschouwd als planeten tot 2006 , toen astronomen zeggen dat Pluto niet had " gewist de buurt" rond zijn baan , gedegradeerd is tot een dwergplaneet , waardoor er slechts acht traditionele planeten .
Alternate posities

Pluto en Neptunus soms schakelen posities ten opzichte van de zon , de enige planetaire objecten om dat te doen . Pluto, normaal gesproken verder van de zon dan Neptunus , soms dichter bij de zon dan Neptunus. Dit gebeurde onlangs 1979-1999 , en zal volgend optreden in het jaar 2227 .
Proximate Banen , But Not Afstand

Vergeleken met andere planeten , de banen van Pluto en Neptunus lopen dicht bij elkaar . Hun baan oversteken bij gelegenheid, maar omdat de banen zijn op verschillende vlakken , is er geen kans op een botsing. Ze hebben nooit binnen 1,2 miljard mijl van elkaar komen . Voor elke drie keer Pluto om de zon draait , cirkelt Neptunus slechts een keer.
Moons

Hoewel Pluto is zeer klein (geschat op 1.500 mijl in diameter) , zoals Neptunus, het heeft manen . Grootste maan van Pluto is Charon , geschat op meer dan 700 mijl in diameter. In 2005 ontdekten astronomen twee kleinere extra satellieten cirkelen Pluto , en noemde hen Hydra en Nix . Neptune , een veel grotere planetair lichaam , heeft 13 manen . De grootste , Triton , maatregelen meer dan 1.600 mijl over , waardoor het groter dan Pluto . Triton wordt geschat op een van de koudste plaatsen in het universum , op ongeveer 400 graden onder nul .