Relatie tussen asteroïden en meteoroïden

Binnen het universum ligt ons zonnestelsel , waarvan de zon , een ster , is het centrum . Zwaartekracht houdt een grote verscheidenheid van hemellichamen in individuele banen die draaien rond de Zon. Twee van deze objecten zijn asteroïden en meteoroïden . Op het eerste gezicht , kan asteroïden en meteoroïden lijken alleen worden verbonden door het hebben van een wederzijds lidmaatschap in hetzelfde zonnestelsel . Echter, asteroïden en meteoroïden zeer nauw verwant . Asteroids

Asteroïden zijn rock- achtige massa , variërend in grootte van 33 meter tot meer dan 400 mijl in diameter. Ze waren ooit geloofd overblijfselen van ontplofte planeten te zijn geweest . Maar wetenschappers nu theoretiseren dat asteroïden zijn overblijfselen van materie overgebleven van de vorming van het zonnestelsel . Het is van mening dat asteroïden niet kan worden geïntegreerd in andere hemellichamen , zoals in de planeten , vanwege de zwaartekracht van Jupiter.

Hoewel asteroïden schitteren als sterren , de meeste zijn te klein direct te meten . Asteroïden hebben meestal een onregelmatige vorm . Ze zijn voornamelijk samengesteld uit koolstof- verrijkte rotsen die bevatten soms andere elementen zoals nikkel en ijzer .

De eerste planetoïde werd ontdekt in 1801 door de Italiaanse astronoom Giuseppe Piazzi . Hij noemde de asteroïde na godin van de landbouw , Ceres Romeinse mythologie . Tot op heden , Ceres is nog steeds de grootste asteroïde ooit ontdekt , het meten van 580 mijl in diameter.

Ons zonnestelsel heeft een geschatte 1.000.000 asteroïden . Vesta was de vierde asteroïde om ontdekt te worden en vanaf 2011 is de enige die kan worden gezien met het blote oog .
Meteoroïden

Een meteoriet is een stuk puin dat rond de Zon draait op verschillende snelheden . Meteoroïden zijn meestal kiezel - en kleinbedrijf , metallic of rock -achtige substantie , en kan reizen met een snelheid van 26 mijl per seconde.
Common Ground

asteroïden en meteoroïden hebben gemeenschappelijke grond in dat een meteoroïde is een stuk puin van een asteroïde . Terwijl de grootte van meteoroïden zijn over het algemeen klein , in sommige situaties , de lijn tussen een kleine asteroïde en een grote meteoroïde is wazig .
Related hemellichamen

Naast is afgeleid van asteroïden , meteorieten zijn ook deeltjes die off van kometen komen . Echter , in tegenstelling tot asteroïden die voornamelijk bestaan ​​uit rots, kometen worden voornamelijk gemaakt van ijs en vuil . Ze onderscheiden zich door een gloeiende staart van gas en stof die zichtbaar wordt wanneer ze in dichter bij de Zon. Een staart van de komeet kan uitbreiden 100 miljoen mijlen lang.

Meteoren en meteorieten zijn soorten meteoroïden die zich onderscheiden door hun relatie met de Aarde . Een meteoroïde dat tot verbrandt terwijl het binnen de atmosfeer van de Aarde heet een meteoor - ook wel aangeduid als een ' vallende ster . " Een meteoroïde die niet is vernietigd in de atmosfeer en belandt de landing op het aardoppervlak heet een meteoriet .