Elementaire Math Activiteiten : Zonnestelsel

Wiskunde is essentieel voor de studie van de astronomie . Starend naar de sterren , is het moeilijk om de enorme schaal van ons zonnestelsel en het heelal daarbuiten voorstellen, met behulp van en het vergelijken van cijfers ; wiskunde kan een nuttig instrument zijn bij het ​​conceptualiseren van onze plaats in de kosmos zijn. Math projecten voor kinderen in de sterrenkunde moet zich richten op het bereiken van de educatieve normen voor die groep , op basis van leeftijd passende staat eisen . Het Massachusetts staat normen behoren tot de hoogste in het land , hoewel deze oefeningen om uw specifieke toestand kan worden aangepast indien nodig. Studenten moeten uitgedaagd worden op een manier die hen in staat stellen om hun creativiteit te gebruiken in de praktijk , interessante manieren ; wiskunde projecten in de astronomie veroorloven die kans . Rang 1 : The Speed ​​of Light

De extremen van de natuurkunde worden vaak waargenomen in de studie van de astronomie . Het concept dat de snelheid van het licht een eindige , waarneembare waarde kan nieuw voor leerlingen van deze leeftijd groep. Voor een oefening in het vertellen van de tijd , zou je de leerlingen vragen om de tijd te interpreteren op een stuk speelgoed klok ; zodra ze het juiste antwoord hebt gegeven , verplaatst u de minutenwijzer naar voren 8 minuten en vraag naar de tijd veranderen . Als ze komen met het juiste antwoord , dan kunt u deze gelegenheid gebruik maken om deze interessante feit dalen over de tijd die het duurt voor het licht van de zon naar de aarde te bereiken : ongeveer 8 minuten . Beschrijf hoe dit is vanwege de enorme omvang van het zonnestelsel en de grote afstand tussen de zon en onze planeet . Op dezelfde manier kun je dezelfde tijd vertellen oefening gebruiken om uit te leggen aan de studenten dat het duurt slechts 1,3 seconden voor licht weerkaatst de maan om de aarde te bereiken ; gebruik maken van een klok met een grote tweede hand voor deze activiteit . Wijzen op het grote verschil in de reistijden van het licht , en leg uit dat het verschil is te wijten aan het feit dat we veel dichter bij de maan dan wij aan de zon
Graad 2 : . Solar System model

Voor een geweldige hands-on activiteiten die kunnen worden gedaan in de klas , hebben de leerlingen helpen een model zonnestelsel die nauwkeurig wordt geschaald bouwen. Deze activiteit zal vereisen de studenten om standaard units gebruiken van de meting , zoals centimeters op een liniaal , om goed voorbereid modelsysteem . Bijvoorbeeld , als u het bouwen van het model in een klaslokaal , je moet het model te schalen , zodat de afstand tussen de zon en Pluto is de maximale diagonale spanwijdte van de klas. Vanaf dit punt , de studenten instrueren om de verschillende model planetaire lichamen gebaseerd op de juiste wijze geschaalde afstanden u van tevoren hebben berekend plaatsen
Graad 3 : . Planetary Vergelijking

Vergelijk de massa's van de planeten in het zonnestelsel voor een oefening in fracties . Bijvoorbeeld , de massa van Jupiter ongeveer 32 maal groter dan de massa van de aarde ; van deze , uit te leggen aan de studenten die de aarde heeft een massa van 1/32ste die van Jupiter . Nemen van het naar het volgende niveau , de massa van de zon is 10.000 maal die van Jupiter ; daarom , Jupiter is 1/10 , 000th de massa van de zon! Vergelijkingen van deze soort kan worden gemaakt tussen alle planeten van het zonnestelsel met behulp van de massa van de aarde als het referentiepunt; helpen de leerlingen berekenen stambreuken , of fracties met 1 in de teller , voor eenvoud . Deze oefening zal de studenten helpen conceptualiseren de relatieve massa van de planeten in het zonnestelsel
Graad 4 : . Multi - cijferige Vermenigvuldigen

Laat de leerlingen berekenen hun gewicht op andere planeten om meer bedreven met multi - cijfers vermenigvuldigen en delen geworden . Bijvoorbeeld , om hun gewicht te berekenen op Jupiter , zouden ze hun gewicht vermenigvuldiging in ponden op aarde door 236 vanwege de sterkere zwaartekracht die men zou ervaren staand oppervlak Jupiter . Op dezelfde manier moeten de leerlingen hun gewicht te delen door 15 om hun gewicht te berekenen op Pluto , die minder zwaartekracht heeft
Grade 5 : . Volume

Als studenten voor te bereiden op afstuderen van de lagere school , staat eisen hen aanmoedigen om ervaring op te berekenen en het conceptualiseren van volumes. Een groot wetenschappelijk project voor de vijfde klassers zou zijn om het volume van de planeten en de zon te berekenen. Niet alleen zou deze activiteit voldoen graad specifieke staat eisen , zou het de kinderen geven een interessant , praktisch inzicht in de omvang van de planeten in ons zonnestelsel . Bijvoorbeeld , het volume van Jupiter dan 1.300 keer groter dan het volume van de aarde , en het volume van de zon is 1000 keer groter dan Jupiter en 1.299.400 keer groter dan de aarde ! Deze schalen zijn enorm en moeilijk te begrijpen zonder vergelijkbare , Aarde - schaal volumes te meten tegen
Nevenactiviteiten : . De dichtheden van Planeten

Als aanvulling op kwaliteit 5 activiteiten , zou een groot project om de dichtheid van de verschillende planeten berekenen . Dichtheid wordt gedefinieerd als de massa gedeeld door volume ; de leerlingen kunnen oefenen berekenen grote dichtheid fracties op basis van hun eerdere berekeningen van het volume . Gezien de massa van elke planeet , zou de studenten deze waarde te delen door het volume van de planeet om de dichtheid te berekenen. Misschien vindt u een aantal van de resultaten verrassend. Zo is Saturnus voornamelijk bestaat uit licht gas en is dus niet een dichte planeet ; in feite , de dichtheid van Saturnus zo laag dat zij drijven op water . Ondanks het relatief kleinere omvang , Aarde is 8 maal dichter dan Saturnus.