Feiten voor kinderen over Galileo

Kinderen met een interesse in sterrenkunde zal willen leren over Galileo Galilei , wiens werk dynamisch en zelfs schokkend voor sommige mensen in de 16e eeuw . Galileo wordt van belang geacht , omdat hij hielp de wereld te zien het zonnestelsel anders , en kwam ideeën en uitvindingen nog steeds gebruikt in de 21ste century.Early Life

Galileo Galilei werd geboren in 1564 in Italië . Hij werd aanvankelijk opgeleid in een klooster , waar hij kreeg zijn opleiding door monniken van de Camaldolese Orde . Na deze , Galileo besloot hij wilde een monnik zichzelf te zijn . Zijn vader had andere ideeën , en zijn vader te behagen , Galileo op de Universiteit van Pisa om medicijnen te studeren in 1581 . Hij heeft nooit deze mate afgewerkt maar, en later nam de studie van de wiskunde .
Telescopen

Galileo was gefascineerd door het idee van de telescoop , en gebruikt de ontwerpen gemaakt door andere mensen om zijn eigen op te bouwen . Deze telescoop was beter dan de apparaten andere wetenschappers had gemaakt , en tegen het einde van zijn leven , had Galileo een telescoop die manier konden de gebruiker om voorwerpen te vergroten 30 keer hun oorspronkelijke grootte gemaakt . Met zijn telescoop , ontdekte Galileo Callisto , Europa , Ganymedes en Io : . Beter bekend als de manen van de planeet Jupiter
Anders Discoveries

Galileo was niet ' t tevreden met slechts het ontdekken manen van andere planeten . Hij gebruikte ook zijn telescoop te kijken naar de maan, die de aarde cirkelt en was opgewonden om te zien dat de maan had kraters en bergen , net als de Aarde . Galileo deed ook onderzoek naar zwaartekracht en snelheid . Hij gooide ballen, een zware en een lichte , bij de beroemde Scheve Toren van Pisa en observeerde de manier waarop elk de grond raakte . Beide ballen raakte de grond bij elkaar en dit wetenschappelijk experiment vertelde Galileo die val voorwerpen met dezelfde snelheid ongeacht het gewicht .
Controverses

Het probleem met sommige van Galileo's ideeën was dat ze gingen tegen wat veel mensen geloofden in die tijd. In Galileo's tijd , de meeste wetenschappers dachten dat de aarde zat aan het centrum van het heelal met elke andere planeet draaien er omheen . Galileo en een paar andere wetenschappers zoals Nicolaus Copernicus stelde dat de zon in het midden , niet de aarde ; Astronomen noemen dit idee het heliocentrische model . Galileo ruzie met andere wetenschappers , en vooral de machtige katholieke kerk , die wilde Galileo in de gevangenis gezet vanwege zijn vreemde ideeën . Uiteindelijk , Galileo werd gemaakt om te zeggen dat zijn ideeën verkeerd om een zware straf te ontlopen waren .