Experimenten over de planeten

Galileo is beroemd voor het laten vallen twee kanonskogels van verschillend gewicht van de scheve toren van Pisa , en ontdekken dat , ongeacht de massa vallen ze op dezelfde snelheid . Met een dergelijke ontdekking , werd hij de eerste persoon om te beseffen en voorlopig schatten de effecten van de zwaartekracht op het aardoppervlak . Johannes Kepler experimenten uitgevoerd om planetaire bewegingen te verklaren . Door nauwkeurige observatie van de banen van de planeten in het zonnestelsel , in het bijzonder Mars , hij eindelijk bevestigd niet alleen de theorie van Copernicus dat de aarde om de zon draait , maar dat de planeten bewegen in ellipsen in plaats van cirkels . Beroemde Historische Experimenten

Galileo is beroemd om zogenaamd te laten vallen twee kanonskogels van verschillend gewicht van de scheve toren van Pisa , en ontdekken dat , ongeacht de massa vallen ze op dezelfde snelheid . Met een dergelijke ontdekking , werd hij de eerste persoon om te beseffen en voorlopig schatten de effecten van de zwaartekracht op het aardoppervlak . Johannes Kepler experimenten uitgevoerd om planetaire bewegingen te verklaren . Door nauwkeurige observatie van de banen van de planeten in het zonnestelsel , in het bijzonder Mars , hij eindelijk bevestigd niet alleen de theorie van Copernicus dat de aarde om de zon draait , maar dat de planeten bewegen in ellipsen in plaats van cirkels ( zie referenties 1 en 2 ) .

experimentele methoden om planeten buiten het zonnestelsel Detect

Wetenschappers gebruiken een aantal verschillende technieken om exoplaneten te detecteren in een baan in andere sterrenstelsels , met de hoop dat ze zullen een dag ontdek andere planeten die leven huisvesten . Er zijn vijf verschillende soorten methoden gebruikt om exoplaneten waarnemen : astrometry , waarin wetenschappers meten wobble verricht door de niet in acht planeet op zijn moederster , hetgeen wijst op de aanwezigheid van de planeet ; micro - Lensing is een methode die is gebaseerd op het observeren van de toename van de helderheid gebracht door een planeet - ster systeem wanneer het gaat voor een achtergrond ster , waar het licht wordt gebogen door de planeet - sterrenstelsels zwaartekracht ; fotometrische transit-methode meet de vaak kleine afname in helderheid plaatsvinden als een planeet passeert tussen de waarnemer en zijn ster ; Doppler spectroscopie , ook wel bekend als de radiale snelheid methode is de meest succesvolle methode voor het opsporen van exoplaneten en het gaat om het feit dat een planeet oefent ook een zwaartekracht effect op de ster , wat betekent dat als de planeet komt tussen de ster en de waarnemer de helderheid zal zijn blauw - verschoven , terwijl het rood - verschoven wanneer de planeet weg beweegt zal zijn ; en, ten slotte , directe detectie , die tot nu toe is de minst succesvolle methode in het observeren van planeten .
Experimenten op Mars

Met de ontwikkeling van raketten en ruimteschepen , evenals robotachtige voertuigen zoals de Viking Lander , wetenschappers zijn nu in staat om experimenten uit te voeren in de ruimte . De primaire doelstellingen van de twee Viking Landers was om hoge resolutie foto's van het oppervlak van Mars te krijgen. Echter , biologie experimenten uitgevoerd op het oppervlak hebben nog geen bewijs van vroegere of huidige leven opleveren .
Future Planetary Experimenten

NASA, ESA en andere ruimtevaartorganisaties blijven om onbemande ruimteschepen steeds dieper in de ruimte te lanceren om experimenten uit te voeren en feedback observaties van planeten in ons zonnestelsel . Toekomstige missies onbemande missies : de Juno missie naar Jupiter , dat tot doel heeft een inzicht in de vroege geschiedenis van het Zonnestelsel te krijgen ; de Mars Sfeer en Volatile Evolution, die te wijten is aan de hogere atmosfeer van Mars te verkennen ; en de Nieuwsgierigheid Mars Science Laboratory , die is ontworpen om het oppervlak van Mars te verkennen voor het leven. Ruimtevaartorganisaties zijn nog steeds streeft naar meer bemande ruimtevluchten , en Mars is de volgende planeet op de agenda .