Sterrenbeelden die witte dwerg Sterren

Een witte dwerg is een ster die de laatste fase in het leven van een ster symboliseert . De ster heeft een lage tot gemiddelde massa en is ongeveer even groot als de Aarde . Tegen het einde van zijn leven , heeft een ster verbrand alle waterstof in haar kern en verandert in een witte dwerg . Verschillende sterrenbeelden aan de nachtelijke hemel bevatten witte dwerg sterren , waaronder Canis Major, Centaurus , Vissen en Ophiuchus . Canis Major

Canis Major, of de Big Dog , is een constellatie dat de helderste ster aan de hemel bevat : Sirius ( de Hond ster) . Sirius - B ( of " de Jong " ) is een witte dwergster die een aanvulling op de grotere Sirius . Ondanks het feit dat Sirius een blauw- witte kleur , veel vroege rapporten verwijzen naar het als rood. Als Sirius - B werd ontdekt in 1862 , werd gespeculeerd dat het een rode reus op een gegeven moment dat Sirius overschaduwd . Deze theorie zou verklaren waarom Sirius ooit werd gedacht als rood van kleur . Geen definitieve wetenschappelijke verklaringen zijn opgedoken echter verklaren deze reden .
Centaurus

Centaurus is gelegen in het zuidelijk halfrond en bevat de meest opvallende witte ster genaamd BPM 37.093 , of meer beroemde bekend als " Lucy ". Het werd een bijnaam als zodanig vanwege de ster koolstofatomen die worden verondersteld om een kristallijn rooster , vrij gelijkaardig aan een diamant vormen. De naam Lucy kwam van nummer The Beatles ' Lucy in the Sky met Diamonds. " Deze witte dwergster is ongeveer 50 lichtjaar van de aarde en bestaat uit een waterstof atmosfeer . Volgens Cave of Knowledge , Lucy trilt ook , waardoor de helderheid variëren .
Vissen

Vissen , een van de 13 sterrenbeelden sterrenbeelden , bevat 21 sterren , een daarvan is de witte dwerg genaamd van Maanen 's Star . Star Van Maanen is de derde dichtst witte dwergster aan de zon ; het is te zwak om zichtbaar met het menselijke oog . De naam van de witte dwerg is afgeleid van zijn ontdekker - Adriaan van Maanen - . . In 1917 Vanwege de relatieve koelte , Star Van Maanen wordt gedacht aan een oude ster , ongeveer 10 miljard jaar oud zijn, aldus astronoom David Darling

Ophiuchus

Ophiuchus , een sterrenbeeld aan de zuidelijke hemel , bevat de witte dwergster bekend als WDJ1524 - 0030 . In mei 2009 , wetenschappers uit de hele wereld werkten samen om een ​​wake op deze witte dwerg , die de helderheid aan het verliezen was als het gekoeld te houden . De Ophiuchus constellatie zelf is in het nieuws zo recent als 2011 als gevolg van de zon door het sterrenbeeld tussen 30 november en 17 december , waardoor astronomen geloven dat het de 13e teken van de dierenriem zijn. Echter , is Ophiuchus niet inbegrepen in de populaire dierenriem kalenders.