Wat Astronomische tools worden gebruikt om Comets & Studie Asteroïden

? Kometen en asteroïden zijn bestudeerd naar aanwijzingen om te helpen begrijpen hoe het zonnestelsel gevormd. Fragmenten van asteroïden die de aarde hit meteorieten kan worden geanalyseerd om de samenstelling van de eerste zonne accretieschijf bepalen . Sommige meteorieten voor 4560000000 jaren onveranderd gebleven , waardoor wetenschappers met ongerepte materiaal vanaf de vroegste periode van het zonnestelsel . Meteorieten en kometen die de baan van de aarde kruisen moeten worden gebracht en bijgehouden voor invloed gevaren. Kometen

Kometen bewonen de verste uithoeken van het zonnestelsel bekend als de Kuipergordel en de Oortwolk . De meeste kometen zijn te klein en ver weg te zien zonder telescoop . Kometen kan worden gezien met het blote oog als ze langs de zon , het absorberen van de energie . Zeer krachtige telescopen uitgerust met camera's detecteren kometen in de asteroïdengordel na een optische all- sky survey onderzoek . Computers zijn essentieel voor de analyse van de enorme hoeveelheid gegevens verzameld door de telescopen .
Asteroids

Sinds 1801 , enkele honderdduizenden asteroïden zijn gedetecteerd met eenvoudige reflector telescopen gemaakt met gebogen spiegels . Nu , duizenden asteroïden per jaar worden ontdekt met optische telescopen . Digitale camera's leggen beelden van de asteroïden voor latere computer analyse. Camera's op de Galileo ruimtesonde gevangen close-up beelden van verschillende asteroïden . De Japanse Hayabusa ruimtesonde landde op de Itokawa asteroïde in 2005 . Asteroidal materiaal werd verzameld en keerde terug naar de Aarde in 2010 .
Spacecraft

lanceerde NASA een ruimtevaartuig op maat gebouwd om komeet stof te verzamelen in 1999 . Called Stardust , was de ruimte voertuig ontworpen om deeltjes van interstellair stof , micro - meteorieten en komeet stof te vangen. Een aerogel collector eenheid vastgelegd en opgeslagen het interplanetaire materiaal voor later onderzoek in laboratoria . Vanaf het moment van publicatie , een ruimtevaartuig met de naam " Comet Hopper " is op NASA's tekentafels voor een 2.016 missie. Het vaartuig is ontworpen om te landen op kometen en voeren gedetailleerde in - situ analyse met een scala aan instrumenten .
Spectrografen

spectroscopische analyse van kometen en asteroïden onthult een schat informatie . Een spectroscoop is een prismatische apparaat dat licht scheidt in zijn samenstellende kleuren. Gebruikt met telescopen , kan een spectrograaf analyseren chemie , dichtheid en beweging een buitenaards object . Spectografische verkregen met infrarood telescopen kan helpen bij het identificeren mineralen op de oppervlakken van asteroïden , en detecteren van de aanwezigheid van water of ijs . Spectrografen studie licht in het infrarood , ultraviolet en zichtbare gebied van het elektromagnetische spectrum .