Wat Asteroïden zijn de kleinste , grootste en Het dichtst bij de Aarde

? Asteroïden zijn kleine , rotsachtige objecten gevonden binnen het zonnestelsel . Ze variëren in samenstelling ; sommige zijn stevige rock , terwijl anderen losjes gegroepeerd puin en nog anderen zijn gemaakt van metaal . Hun lage zwaartekracht houdt ze in het algemeen van de oprichters van sferen , net als de vele botsingen asteroïden tegenkomen. Sommige asteroïden hebben hun eigen kleine manen of reizen met andere vergelijkbare omvang asteroïden. Waar kan Asteroids worden gevonden

Veel van het zonnestelsel asteroïden - met inbegrip van alle van de grootste bekende asteroïden - vindt een baan om de zon in de asteroïdengordel , die tussen Mars en Jupiter . De Trojaanse asteroïden zijn een groep van asteroïden die de baan van Jupiter te delen, maar blijven voor of achter de planeet. Asteroïden dat de zon cirkelen binnenkant van Mars ' baan worden genoemd buurt van de aarde asteroïden .
De Kleinste Asteroid

Er is niet een bepaalde asteroïde bekend bij de kleinste zijn. Met behulp van telescopen , hebben sterrenkundigen asteroïden die tientallen meters over gezien. De huidige theorieën over asteroïde formatie zeggen dat ze zijn overgebleven van de vorming van het zonnestelsel , en dat ze ook gevormd uit botsingen tussen asteroïden , de desintegratie van planeten of de botsing van de manen van grotere planeten . Daarom zijn er ongetwijfeld zeer kleine asteroïden een baan om de zon die astronomen nog te observeren .
De Grootste Asteroid

De grootste asteroïde is ongeveer 590 mijl breed en heet Ceres . Het werd vernoemd naar de Romeinse godin van het graan door Giuseppe Piazzi , die het in 1801 ontdekte . Zijnde de grootste asteroïde , Ceres was ook de eerste asteroïde om ontdekt te worden . Ceres draait om de zon in de asteroïdengordel en is meestal 2,6 astronomische eenheden verwijderd van de aarde . Omdat Ceres zo groot is ( samen met andere grote asteroïden ) soms een dwerg of kleine planeet. Ceres duurt 4,6 jaar om een baan rond de zon en draait eenmaal per 9.075 uur .
Asteroïde Het dichtst bij de Aarde

Net als de andere organen van het zonnestelsel , asteroïden variëren in hun afstand tot de aarde als ze een baan om de zon. Asteroïden zijn gespot meerdere malen per jaar nadert de aarde door NASA's Near Earth Object Program. De dichtstbijzijnde een asteroïde heeft gekregen om de aarde zonder een effect was in 2004, toen het 100 meter brede 2004 FH doorgegeven binnen 26.500 mijl ( 3.4 Aarde diameters ) boven het oppervlak van de planeet. 2004 FH werd ontdekt slechts een paar dagen voordat het voorbij de aarde ; astronomen voorspellen dat objecten van vergelijkbare grootte komen binnen dezelfde afstand van de Aarde om de twee jaar zonder te worden ontdekt .