Wat zijn de T Tauri sterren

De T Tauri sterren behoren tot een klasse van jonge sterren die nog steeds vormen . Een ster gevormd als stof en gassen opdracht rond een centrale kern , die dichter en heter dan de buitenrand van de wolk waarvan de ster wordt gevormd. T Tauri sterren zijn jonge sterren , of proto , die zijn begonnen aan hun buitenste wolk van gas en stof te werpen . Ontdekking van de eerste T Tauri sterren hotels in

John Russell Hind was een astronoom met Greenwich Observatory en , later , Observatorium Bishop's . Hij ontdekte het lichaam, die hij een " kleine , vage zoek object" genoemd --- het object dat later werd genoemd T Tauri --- op 11 oktober 1852 . Nader onderzoek toonde aan dat het doel was niet een nevel, maar was in feite een variabele ster . De ster dankt zijn naam aan zijn relatieve positie in de constellatie van de Stier en de eerste T, dat geeft aan dat het de derde variabele ster in Stier .
T Tauri Indeling

sterren aangeduid als T Tauri sterren zijn laag in de massa , met een gewicht van 0,5-2,0 zonsmassa's , of van een - half tot twee keer de massa van de zon de aarde . Ze heten veranderlijke sterren , omdat hun helderheid eb en vloed . Soms is het stof en gas vormen in een object bekend als een accretieschijf , die kan uitgroeien tot een planetair systeem . T Tauri sterren zijn minder dan 10 miljoen jaar oud . De twee subtypes van T Tauri sterren zijn klassieke en zwakke T Tauri sterren .
Klassieke T Tauri Sterren

Een klassieke T Tauri ster kan worden onderscheiden door de aanwezigheid van een dikke schijf van gas en stof . Deze schijf , een zogenaamde protoplanetaire schijf door sommige astronomen , kan uiteindelijk vorm in planeten die draaien rond de ster . Klassieke T Tauri sterren zijn zeer jonge sterren --- jonger dan 3 miljoen jaar .
Zwakke T Tauri sterren

De zwakke T Tauri sterren zijn de jongeren van de klas , op ongeveer 10 miljoen jaar oud . Dit subtype van T Tauri sterren wordt ook gekenmerkt door het ontbreken van een protoplanetaire schijf. Terwijl ik dit schrijf , weet astronomen niet weten waar de schijven die tot zwakke T Tauri sterren gaan of hoe ze verdwijnen ; ze kunnen alleen met zekerheid zeggen dat in een keer , alle T Tauri sterren hebben zulke schijven .