Meest voorkomende Constellations in januari

In het jaar 150 , Ptolemaeus , een Griekse astronoom , geïdentificeerd en creëerde een lijst van 21 sterrenbeelden . Vanaf 2011 wordt de lijst van sterrenbeelden Ptolemaeus nog steeds gebruikt en is uitgegroeid tot 88 . Hiervan 88 sterrenbeelden , vijf zijn circumpolair , wat betekent dat ze zijn zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond het hele jaar door . Tijdens januari , echter , zijn er zes die zijn meestal zichtbaar vanaf het noordelijk halfrond , waaronder Orion , Stier , Dorado en Caelum . Orion

Sterrenbeelden zijn vernoemd naar personages uit de Griekse mythologie en bestaan ​​van de ster patronen die abstract lijken op de personages voor wie ze zijn vernoemd . Orion , de jager , de meest zichtbare van de januari sterrenbeelden en bevat verschillende nevels en sterrenhopen , met inbegrip van de Orionnevel , die is gelegen in het zwaard van Orion . Schouders Orion worden voorgesteld door de sterren Bellatrix en Betelgeuze terwijl de ster Rigel ligt in zijn been . Bellatrix is gelegen op ongeveer 500 lichtjaar van de aarde en Betelgeuze is ongeveer 425 lichtjaar afstand . Betelgeuze is 630 keer groter dan onze zon en verbrandt 60.000 keer helderder .
Taurus

Taurus de stier bevat een groep sterren die is bijna net zo beroemd met astronomen als de constellatie zelf . Deze groep van zeven sterren , genaamd de Pleiaden , is gelegen in Stier schouder. Volgens de Griekse mythologie , de Pleiaden waren de zeven dochters van Pleione en Atlas . Slechts zes van de Pleiaden sterren zijn zichtbaar zonder telescoop , een feit dat de Grieken geloofden was het gevolg van een van de dochters verlaten van haar zussen , omdat ze zich schaamde voor haar dodelijke man was . Aldebaran is de helderste ster in Stier en is een oranje reuzenster zich 72 lichtjaar van de aarde . Aldebaran is 50 keer zo groot als onze zon en verbrandt 360 keer helderder .
Dorado

Dorado , de zwaardvis , is de thuisbasis van de Grote Magelhaense Wolk , een van de twee wolken van Magellan , genoemd naar de Portugese ontdekkingsreiziger . Met zijn partner wolk , de Kleine Magelhaense Wolk in het sterrenbeeld Tucana , de Grote Magelhaense Wolk is een elliptisch sterrenstelsel satelliet van ons eigen Melkwegstelsel . Een ander kenmerk van de constellatie Dorado is de Tarantula Nebula , een wijdverspreid gebied van geïoniseerd gas dat een groep van nieuw gevormde sterren omringt aan het oostelijke einde van de Grote Magelhaense Wolk .
Caelum

Caelum , de Beitel, werd ontdekt in de 18e eeuw door de Franse astronoom Nicolas Louis de Lacaille . Dit sterrenbeeld is een van de zwakste van de 88 . De helderste ster , Alpha Caeli , is ongeveer 66 lichtjaren van de aarde en verbrandt ongeveer vijf keer helderder dan onze zon. Caelum behoort tot de familie Lacaille van sterrenbeelden , die Norma , Mensa en Reticulum omvat .