De Solar Systems in de Melkweg

De Melkweg is de populaire naam voor ons eigen melkwegstelsel . Het bestaat uit naar schatting 200 miljard sterren die wij zien als een melkachtige wolk die zich uitstrekt over de nachtelijke hemel . Ons eigen zonnestelsel lijkt te zijn op een van de stralende armen , ongeveer 26.000 lichtjaar van het centrum . Zijn andere zonnestelsels zoals het onze , van een zon en een aantal planeten in de Melkweg ? Wetenschappers zijn net begonnen om wat antwoorden te krijgen. Een uitdaging van Opsporing
baan planeten kan leiden tot hun dichtste sterren op " wobble . "

Wetenschappers lang heeft gezocht naar andere zonnestelsels in de Melkweg . Hoewel moderne telescopen kunnen detecteren sterren en gloeiende gaswolken enorme afstanden weg , zijn planeten moeilijk te vinden omdat ze geen licht te genereren . In plaats daarvan , ze weerspiegelen een klein deel van het licht van de dichtstbijzijnde ster . " Dr Marc 'van NASA's " SpacePlace " vergelijkt het vinden van hun zwakke licht te detecteren , " een vuurvliegje naast een briljante zoeklicht mijl verderop. "

In de jaren 1990 ontdekten astronomen dat planeten konden worden gedetecteerd door de lichte zwaartekracht ze uitgeoefend op hun dichtste sterren . Instrumenten kunnen kleine " ster wobble " meten als een planeet voltooid zijn baan . Op deze manier , door 2002 , ongeveer 70 vermoedelijke zonnestelsels werden geïdentificeerd .
Doorbraak
Kepler ultragevoelige camera kan het zwakke licht gereflecteerd door planeten te detecteren .

Op 6 maart 2009 , lanceerde NASA Kepler , een geavanceerde ruimtetelescoop ontworpen om de aarde soort planeten te detecteren . NASA wetenschappers hebben wel de Kepler -missie , " De zoektocht naar bewoonbare planeten . " Na de analyse , het NASA team identificeerde 700 waarschijnlijke kandidaten binnen de eerste 43 dagen van Kepler gegevens .

Dan, op 26 augustus 2010 , NASA kondigde de doorbraak . Een zonnestelsel was ontdekt , bestaande uit twee planeten rond dezelfde ster - of " op doorreis " het in de terminologie van NASA . De ontdekking van Kepler - 9b en 9c , zoals de planeten worden genoemd, naar hun ster , Kepler - 9 , kwam na analyse van zeven maanden van waarnemingen van 156.000 sterren . Het was , volgens NASA , " de eerste bevestigde planetair systeem met meer dan een planeet ... die via de dezelfde ster . "
Hoe ze het deden
Zoals in denkbeeldige teruggeven van deze kunstenaar , Kepler vond twee planeten rond dezelfde ster .

de planeten zijn gevonden met behulp van de " ultra-nauwkeurige " metingen van Kepler camera . Aangezien elk van de planeten kruist het gezicht van de ster , het licht straalt vanuit het dips zeer licht . Door het meten van timing en variatie van deze " dips " , NASA team kon de massa en banen van twee verschillende planeten detecteren .

Naast de Kepler metingen, waarnemingen van grondstations zoals WM Keck Observatorium in Hawaii werden gebruikt om de resultaten te verfijnen. Ze tonen aan dat beide planeten hebben ongeveer dezelfde massa als Saturnus , hoewel Kepler - 9b is de grootste van de twee . Kepler - 9b dichter bij de ster met een baan van ongeveer 19 dagen . Kepler - 9c heeft een baan van ongeveer 38 dagen .