De ontdekking van het superzwaar zwart gat in de Melkweg

De massa van een zwart gat is zo groot dat niets , zelfs licht niet , kan haar zwaartekracht te ontsnappen. Astronomen schatten dat er miljoenen zwarte gaten in ons sterrenstelsel . Ze geloven nu dat een superzwaar zwart gat domineert de kern van de Melkweg . Theorie

Volgens de Scientific American website , hebben astronomen al kijken naar een object in het centrum van de Melkweg sinds de late jaren 1970. Dit object , bekend als de Sagittarius A - ster , is abnormaal helder wanneer bekeken door een radiotelescoop . Dit leidde veel astronomen geloven dat het werd gevoed door de zwaartekracht van een zwart gat .
Studie

Een 16 jaar durende studie van de Sagittarius A - ster werd uitgevoerd door onderzoekers van het Max Planck Institute for Extraterrestrial Physics in Duitsland . Als gevolg van de moeilijkheden bij het observeren van zwarte gaten , de studie volgde de bewegingen van 28 sterren cirkelt het centrum van de Melkweg te bepalen welke lag aan de kern van de melkweg .
Observation

" Observaties werden gemaakt met behulp van de 3,5 meter New Technology Telescope en de 8,2 m Very Large Telescope ( VLT ) in Chili , " zegt de BBC News website . De stellaire banen waargenomen in het centrum van de Melkweg bleek dat er iets gigantisch , of superzwaar , lag aan de kern van de melkweg .
Bevestiging

Astronomen zijn er nu van overtuigd dat de Sagittarius A - ster is een superzwaar zwart gat . Verschillende teams van astronomen , waaronder die van Harvard University , UCLA en het Max Planck Instituut , blijft dit fenomeen te bestuderen . Volgens PhysicsWorld.com , zijn superzware zwarte gaten nu verondersteld te bestaan ​​op het centrum van de meeste , zo niet alle , sterrenstelsels.