Feiten over Sterren in de Melkweg

Veel mensen nemen de nachtelijke hemel voor lief , het negeren van het feit dat sterren vertonen vaak enkele van de beste geheimen van de natuur . Er is veel dat we nog niet weten over de sterren in het heelal , hoewel ontdekkingen gebeuren elke dag . Zoals rekenkracht blijft groeien exponentieel , kan de omvang van onze ontdekkingen alleen maar toenemen . Maten

Hoe groter de ster , zal het korter zijn leven. De grootste bekende ster , VY Canis , een diameter ongeveer 1,800 tot 2,000 maal de diameter van de zon , Sol . Dit is groot genoeg om de baan van Saturnus overspoelen .

Stars kan veel kleiner dan onze eigen als goed . OGLE - TR - 122b , de kleinste bekende rode dwergster met een straal van 167,000 km , is 88 procent kleiner dan onze eigen ster . Theorie dicteert dat een ster alleen maar kan nodig zijn om 7 procent van de massa van onze zon hebben om de fusiereacties die plaatsvinden in alle sterren te ondersteunen . De kleinste bekende neutronenster ( een dode ster ) ligt op slechts 10 km in diameter .
Proximity

De dichtstbijzijnde ster naar de aarde , naast de zon , is Proxima Centauri , ongeveer 41500000000000 km afstand. Reizen op de snelheid van het licht , zou het meer dan vier jaar om deze ster te bereiken . Huidige space shuttles zijn bekend bij snelheden omhoog van 28.000 km /uur te bereiken , een snelheid die u na uw lancering vanaf de Aarde zou zetten bij Proxima Centauri slechts 169.000 jaar . Terwijl de Alpha Centauri systeem , een serie van drie sterren , is zichtbaar vanaf de aarde , het is alleen toegankelijk vanuit het zuidelijk halfrond .

De volgende dichtstbijzijnde is de Ster van Barnard , door de beroemde astronoom EE Barnard ontdekt in 1916 . Deze rode dwergster nadert onze zon met een snelheid van ongeveer 140 km /seconde . Recente pogingen om Aarde - achtige planeten ontdekt baan om deze ster in het ongelijk gesteld .
Aantal Sterren

Het aantal sterren in het Melkwegstelsel wordt geschat om in de 200-400.000.000.000 bereik . Het is mogelijk dat er ongeveer 500.000.000.000 sterrenstelsels van gelijke of grotere omvang in het universum , wat zou betekenen dat er zou kunnen zijn 2 x 10 ^ 23 sterren in het heelal . Dat is meer sterren dan er atomen op aarde .
Samenstelling van Sterren

Alle sterren zijn samengesteld uit ongeveer 75 procent waterstof en 25 procent helium , met andere schaarse elementen opgenomen ook. Sommige sterren hebben een zwaardere concentraties van zwaardere elementen , zoals ijzer ; deze sterren zijn gevonden om meer dan vijf keer zoveel kans op planeten hebben een baan om hen dan sterren zonder zware metalen .