Sterrenkijken voor beginners

De nachtelijke hemel is niet alleen vol sterren en de maan . Satellieten en het ruimtestation knipperen boven de atmosfeer , de bewolkte arm van de Melkweg hugs onze hemel en kometen bles over de inktzwarte duisternis. Planeten stralen met het gereflecteerde licht van de zon. Genieten van deze wonderen van de ruimte door middel van sterren te kijken is een hobby die zo eenvoudig of ingewikkeld als je wilt om het te maken kan zijn, maar is uiteindelijk aanspreekbaar voor beginners . Misvattingen

Hoewel beginners mag aannemen dat sterrenkijken is moeilijk of duur , het hoeft niet zo te zijn . Uw primaire instrumenten zijn uw ogen , en uw eerste ventures in sterrenkijken hoeft alleen maar een heldere nachtelijke hemel . Telescopen of verrekijkers , sterrenkaarten , verwijzingen en andere tools helpen verrijken van de ervaring , maar zijn niet essentieel
Star Maps

Een sterrenkaart is precies dat: . Een instrument voor het vinden van monumenten in de hemel van waaruit u kunt sterrenbeelden , planeten , clusters of andere interessante functies van de kosmos te vinden. Boeken over astronomie hebben over het algemeen ster kaarten , maar idealiter wil je verwijzen naar een sterrenkaart die de posities van de planeten toont elke maand . Tijdschriften en webpagina's, zoals sterrendatum , Astronomie en Sky & Telescope , deze maandelijkse kaarten .
Andere tools

Sterren kijken vereist alleen je ogen, maar ook andere hulpmiddelen zullen sterrenkijken gemakkelijker en comfortabeler te maken . Sterrendatum Online adviseert een " Skywatching kit " met een deken , een jas , een verrekijker , een sterrenkaart , een zaklamp , en een observatie log op te nemen wat je hebt gezien . Sterrendatum Online adviseert ook met betrekking tot uw zaklamp met rode cellofaan of papier zodat blijven uw ogen aan de duisternis .
Locatie

Hoe hoger uw sterrenkijken locatie is , de minder atmosferische storing je zal moeten behandelen. En natuurlijk hoe minder obstakels de horizon en boven , hoe beter . Lichtvervuiling beperkt ook wat je kan detecteren in de nachtelijke hemel . De ideale locatie is een verhoogde plek , zoals een heuvel of de top van een hoog gebouw , weg van helder verlichte steden . Houd er echter rekening mee , dat hoe dichter je sterrenkijken plek is om uw huis , hoe vaker zult u in staat om te genieten van de nachtelijke hemel .
Time Frame

Timing is belangrijk om sterren te kijken . Niet alleen bent u op zoek naar een heldere nacht , maar je wilt ook tijd sterrenkijken op nachten wanneer de maan is niet erg helder . Als u interesse heeft in bepaalde aspecten van de hemel , zoals planeten of specifieke sterrenbeelden , de tijd van de nacht en het seizoen van het jaar is belangrijk. U zult ook willen weten wanneer bepaalde astronomische gebeurtenissen , zoals kometen komen te bekijken en maansverduisteringen . Check een Farmer 's Almanac en /of een astronomie tijdschrift .