Delen van Solar Systems

Het meeste van wat we weten over zonne- systemen geleverd van kennis van ons eigen systeem . De recente ontdekking van een ander zonnestelsel met veel overeenkomsten met onze eigen heeft wetenschappers af of zonnestelsels zoals het onze zijn een veel voorkomend verschijnsel . In een artikel voorkomt op Space.com op 14 februari 2008 , onderzoekers constateren een aantal gemeenschappelijkheden tussen ons zonnestelsel en de nieuwe ontdekking , waaronder de aanwezigheid van meerdere planeten , gemeenschappelijke Cirkelen verhoudingen , en een vergelijkbare grootte ratio's voor planeten . Deze bevindingen suggereren dat de delen van ons zonnestelsel kan worden gevonden in andere zonnestelsels , ook. Centraal Star

Door hun aard zonnestelsels hebben ten minste een centrale ster . In ons zonnestelsel , is er een ster - de zon. In het nabijgelegen zonnestelsel gevonden door astronomen , is er ook een enkele ster . Het is veel kleiner dan de zon. De grootte en de warmte die door verschillende sterren varieert sterk , dus verschillende zonnestelsels Will Haven verschillende soorten sterren . Sommigen kunnen een binair zonnestelsel hebben in hun centrum .
Planeten

In onze lokale zonnestelsel , de planeten vallen in twee groepen . De binnenste planeten zijn klein, rotsachtig , en dicht bij de zon. Ze hebben geen ringen hebben en nul tot twee manen . De buitenste planeten , daarentegen , zijn groot, gasvormig , en ver van de Zon. Deze planeten worden gewoonlijk gasreuzen . Ze hebben elk ringen , hoewel sommige zijn zeer zwak . Elke gasreuzen ook vele manen .

Zelfs met krachtige telescopen , is het moeilijk om de planeten uit een naburig zonnestelsel . Tot nu toe hebben astronomen alleen in staat geweest om gasreuzen in andere zonnestelsels te identificeren. De gasreuzen lijken dezelfde baan om patronen gasreuzen volgen in dit zonnestelsel .
Andere elementen

Ons zonnestelsel bevat ook een aantal andere elementen, zoals asteroïden , kometen , de Kuipergordel , en de verre Oortwolk . Asteroïden zijn brokken steen in de ruimte zweven . Sommige hebben onregelmatige banen , maar in ons systeem ze bestaan ​​meestal tussen Mars en Jupiter . Kometen hebben onregelmatige banen dat ze dicht bij de zon brengen periodiek en vervolgens voeren ze naar de verre uithoeken van het systeem . De Kuipergordel strekt zich uit van Neptunus naar de buitenste regionen van het zonnestelsel . Het is 3000000000 km breed en bevat een aantal grote objecten , waaronder de " dwergplaneet " Pluto . De Oortwolk is voorbij de Kuipergordel en wordt beschouwd als de bron van de meeste kometen zijn.